Inlägg från: Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?)

Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?

Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 09:09:18 följande:
    Jag påstår att en 22-årig tjej kontaktade mig och ville ses. Och vi träffades några gånger. Några här sa att det var i min fantasi, sånt händer inte.
    Önsketänkande, typiskt ensamma äldre män. Och nu tror jag att alla 22-åringar tänder på äldre män. Otäckt att män inbillar sig sånt.
    Det är lite roligt att du raljerar över att kvinnor har förutfattade meningar om ensamma män.

Du om någon har ju förutfattade meningar om kvinnor, du skriver ju varje dag och hur kvinnor är och hur dom tänker och tycker.
    Sen blir du upprörd när du tycker att kvinnor gör detsamma.

Finns ju ingen på hela FL som har sådana bestämda åsikter om hur kvinnor är som grupp så lite roligt när du blir upprörd när du tycker att kvinnor har åsikter om en liten grupp män, ensamma män.
    Du har åsikter och säger alltid kvinnor, många kvinnor, men oj vad upprörd du blir om kvinnor skulle ha åsikter om den lilla grupp ensamma män.

Tydligen gäller det bara åt ena hållet. Män som du får ha åsikter om kvinnor men kvinnor får inte ha åsikter om män.
    Snacka om hyckleri på hög nivå!
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 10:16:37 följande:
    Inte förutfattade meningar, det är ett faktum att många kvinnor tycker de får säga vad som helst, har egna regler, som inte gäller män. Och att många hycklar, dömer män och förlöjligar män.
    Kvinnor får ha åsikter om män. Men jag gillar inte när kvinnor ska tala om för män hur män ska vara för att kvinnor ska vilja ha dom, som klankar ner på mäns kroppar.
    Mm och ändå är det så många som upplever dig så.
    Att du gör  precis så mot kvinnor så du är din värsta fiende.
    Du förlöjligar och dömer kvinnor varje dag och andra regler gäller för dig än för andra dvs kvinnor
    Så nog är du en hycklare allt! 
    Du lever ju inte ute i den verkliga världen utan lever ditt på nätet.
    Du klagar på kvinnor varje dag men rättfärdigar det med att du vet mer än alla andra.
    Du är ju ingen ödmjuk person direkt!
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 10:48:31 följande:
    Ja, de kvinnorna som beter sig som assholes kritiserar jag gärna. Jag vet inte mer än andra. Däremot så är det många kvinnor som vet allt om andra. De vet vad andra kvinnor vill ha, och så vill de bestämma hur en man ska vara och hur han ska se ut.
    Jag tycker jag är mycker mer ödmjuk än många kvinnor är. Jag talar inte om för kvinnor hur kvinnor ska vara för att män ska vilja ha dom. Jag klankar inte ner på kvinnors kroppar. Jag säger inte till kvinnor att de är okvinnliga och att det är avtändande om de är blyga eller nervösa. Jag säger inte "han är inte intresserad" till en kvinna som gillar en man. Jag skulle inte dissa en kvinna för att hon är oskuld. Jag skulle inte säga till kvinnor att ingen vill ha dom, för att de inte haft förhållande eller bara legat med nån enstaka. Och en massa annat.
    Ja och kvinnor kritiserar män som beter sig som asholes vilket du aldrig vill ställa upp för, enligt dig är det kvinnor och sällan män som gör så, det om något är ju helt verklighetsfrånvänt!!!!!!
    Du är inte en ödmjuk person, du klagar och förlöjligar och nedvärderar kvinnor varje dag men verkar inte förstå hur mycket du gör det.
    Det enda du ältar om att du inte säger till en kvinna direkt men inser du verkligen inte att du gör det på nätet varje dag?
    Menar du allvar? är du så inne i dina förutfattade tankar att du inte ser det trots att folk säger det till dig varje dag?
    Om du inte vill döma kvinnor så sluta då med att skriva som du gör.
    Du beter dig inte ok, inser du inte det? 
    Ibland kan jag inte ta dig på allvar utan tror att du driver med folk, du kan inte vara så totalt omedveten om vad du skriver och hur du uttrycker dig. 
    Du får kritisera när du tycker att det är berättigat men vet du många tycker detsamma och anser att det är berättigat att kritisera dina uttalanden om kvinnor.
    DU kan inte bestämma att bara du ska har rätt att kritisera och alla andra har fel.
    Du kan inte rättfärdiga ditt eviga dömande av kvinnor när det flesta inte känner igen sig men ingen ska få reagera på ditt dömande.
    Det är hyckleri, det inser du väl?
    Någon gång måste du lyssna på vad kvinnor säger, du vet inte mer om kvinnor än kvinnor själva men det är precis det du påstår i hur du uttrycker dig. 
    Någon gång måste du ta in det.
    Din relation med kvinnor är ju inte bra, kanske ska du tänka till om det kan bero på hur du utrycker dig om kvinnor.
    De flesta män delar inte din syn på kvinnor, tänk då att dom ofta lever med kvinnor och du inte, kanske därför dom männen inte delar din syn på kvinnor.
    Rannsaka dig själv. 
    Du raljerar om kvinnor varje dag, så gör inte andra män, tänker du aldrig på varför inte dom gör det, eller vet du även mer än vad dom gör?
    Vet du mer om kvinnor än kvinnor och även mer än de flesta andra män?
    Varför håller inte de flesta personer med dig? 
    Eller har du så höga tankar om dig själv att du tror att du vet bäst?
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 11:28:37 följande:
    Ja, och jag ser samma irl. Flera kvinnor som förlöjligat mig och talat om för mig hur en man ska vara för att kvinnor ska vilja ha mig, som klankat ner på min kropp, när jag var oskuld så förlöjligades jag, och om jag var nervös inför en dejt så var jag omanlig och det var avtändande, osv.
    Men seriöst, inser du inte att du är en av dom som dömer och förlöjligar varje dag!
    Du är en av dom som gör det allra mest!
    Du är inkluderad i dom som dömer andra mest.

Du anklagar oskyldiga kvinnor här på FL och är inte sanningsenlig utan hittar på.
    Ingen kvinna här på FL har NÅGONSIN klankat ner på din kropp!!!!!!!!
    Vet du varför det är så uppenbart att du skyller på helt oskyldiga kvinnor?
    Det borde vara uppenbart men du bara fortsätter och fortsätter att beskylla kvinnor här på FL.
    INGEN här har NÅGONSIN klankat ner på din kropp för att INGEN här har en aning om hur du ser ut!!!!!!!!!!!!
    DU skriver ju tom att du är normalbyggd, har varit vältränad så du har inte ens skrivit något dåligt med ditt utseende själv ens.
    Hur FASIKEN skulle då kvinnor här kunna klanka ner på ditt utseende?
    Antingen hittar du på och ljuger eller så är du så inbillningssjuk att du tror att kvinnor här vet hur du ser ut och inbillar dig att kvinnor här klagar på din kropp.
    Jag har varit här en tid och ALDRIG har en enda kvinna klankat ner på din kropp i någon tråd eller i något inlägg och det är av den anledningen att INGEN absolut INGEN här vet hur du ser ut så sluta sprida lögner om att kvinnor här på FL kritiserar och klankar ner på din kropp, det har ALDRIG hänt!!!!!!!!!!
    SLUTA komma med så uppenbara lögner, det räcker nu med dina fruktansvärda påhopp på kvinnor som aldrig sagt det du påstår.
    Någon gång för det vara slut på med PÅHOPP och LÖGNER!

SÖK HJÄLP! Det du håller på med är sjukt!
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 12:07:11 följande:
    Jag skulle kunna svara på allt det, men orkar inte. När vissa läser och tolkar som de själva vill, då är det inte mycket att göra.
    Tråden handlar om förutfattade meningar som kvinnor har om ensamma män. Jag har delat med mig av några såna som jag har sett. Kommer nog på fler.
    För att du vet att du vill trycka ner kvinnor som hämnd, det har du skrivit tidigare.
    DU mår dåligt och lägger skulden på kvinnor och vill att kvinnor ska ta åt sig.
    Du vet mycket väl vad du håller på med, flera gånger har du skrivit att du vill hämnas kvinnor.
    Tragiskt är vad det är!
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 13:41:07 följande:
    Ni som håller god ton, som du bl.a., är inte de jag vänder mig emot. Men flera kvinnor har och har länge haft en synnerligen pissig attityd mot män på forumet. De är ute efter att trycka ner och få män som mår dåligt att må ännu sämre. Det finns de av oss som har sett detta under en lång tid, ja även innan Kaffedraken började skriva här. Men det är känsligt att påtala det, så jag utvecklar det inte mer här nu. Det finns och har funnits medlemmar som har känt att de måste gå som katten runt het gröt för att inte uppröra dessa kvinnor eller råka sätta igång tjafs med dem. De låtsas ofta hålla med om sådant de egentligen inte håller med om, och protesterar inte, för att det ska vara "lugnt".
    Får jag fråga dig om du enbart tycker att det är fel när kvinnor försvarar sig mot vissa mäns kommentarer?
    Du skriver att kvinnor har en pissig attityd och vill trycka ner män.
    Ser du inte det omvända här på FL.
    Ser du inte att ett par män gör så precis mot kvinnor varje dag?
    Har det gått dig förbi?
    Tycker du inte att det är bedrövligt när män gör så mot kvinnor?
    Ska män få hålla på så utan att kvinnor får säga ifrån?
    Vad tycker om alla trådar där det nedvärderas och klagas på kvinnor, när kvinnor blir dömda`?
    Anser du att män håller god ton eller ser du att vissa inte gör det?
    Eller ser du bara att kvinnor gör det? konstigt i så fall.

Tycker du att det är ok?
    att kvinnor upplever som så många skriver att dom blir nedtryckta av män som vill få dom att må dåligt och anklagas för saker enbart för att dom är kvinnor?
    Precis så som du skriver att män gör.
    Är det ok?
    Ska det bara få gå åt ena hållet?
    En man ska få skriva hur mycket dömande som helst mot kvinnor utan att dom ska få reagera.
    Men om man upplever att kvinnor gör något då ska det tas upp och kvinnor ska få höra att dom har en pissig attityd?
    Ska det inte vara åt bägge hållen?
    Kolla igenom alla trådar som varit på sistone så kommer du att se hur många trådar där det klagas på kvinnor, är det ok att dom känner sig nedtryckta?
    men inte män?

Jag har aldrig startat en tråd och klagat på män, jag har aldrig gett på mig män i trådar men däremot har jag sagt ifrån när kvinnor döms och förlöjligas och ska stämplas som dömande och hycklande när det verkligen inte gäller för de flesta kvinnor.
    Det är inte acceptabelt, det kan aldrig vara ok att en man ska få klaga på kvinnor och dom inte får säga sitt medans en man ska få uttrycka att han minsann känner sig påhoppad av kvinnor.
    Det kan inte bara gå åt ena hållet. 

Varför godtar jag inte att bara vara tyst trots att jag vet att jag själv inte startat trådar om män eller klagat på män utan bara dagligen behövt läsa nedsättande kommenterar om kvinnor och hur dom minsann är och hur mer eller mindre hemska kvinnor är.

Ja för att det är för att jag har både en dotter och en son och jag accepterar aldrig påhopp på dom bara för att dom tillhör ett visst kön, en av varje.
    Min dotter är ett skolbarn men aldrig att jag kommer att acceptera att hon ska få höra att hon är på ett visst sätt och ska klagas på bara för att hon är av kvinnligt kön, helt oacceptabelt, precis som på samma sätt jag aldrig kommer att acceptera att min son blir behandlad på ett visst sätt bara för att han är av manligt kön. 
    Men jag utgår ifrån att alla män som har döttrar inte tycker att det är ok att deras döttrar får höra dessa saker som vissa här uttalar sig om hur kvinnor är.
    Det är helt OACCEPTABELT och det borde du också göra och inte bara se till män som utsätts. 
    Ska du försvara folk som blir nedtryckta och känner sig sårade ska det väl gälla både kvinnor och män.
    Inte fasiken kan man bara hoppa på kvinnor när det är så många trådar som skriker dömande om kvinnor.
    Den pissiga attityd du skriver om att män upplever kan du ju inte ha missat också är mot kvinnor och kvinnor mår dåligt att läsa det varenda dag.
    Du säger att män går under radarn, vad tror du kvinnor gör?

Jag gick med i FL när mina barn var bebisar för att ha likasinnade här inne angående barn och familjeliv som forumet heter, många kvinnor jag känner har lämnat för det har blivit en plats med ständigt klagande på det andra könet.
    Varenda dag läser jag påhopp mot kvinnor fast jag egentligen tänkt läsa trådar som handlar om barn och familj och livet med det och jobb och vänner.
    Ändå i mer än merparten av trådarna jag går in i fast jag själv aldrig klagat på en man får jag ändå läsa dömande kommentarer ifrån män som inte lever familjeliv utan bara vill kritisera kvinnor.
    Det är så fruktansvärt tröttsamt.
    Men du försvarar ändå bara män och att dom blir nedtryckta
    Tycker du inte att det är fel även när män gör så mot kvinnor?
    Varför ska en män få skriva vad dom vill om kvinnor som är nedsättande men kvinnor inte få kommentera.
    Varför är det bara synd om män som upplever påhopp?
    Så här håller inte folk på bland folk jag känner, träffar eller jobbar med.
    Ingen håller på och attackerar kön och beter sig dåligt på sådant sätt som sker här.
    Det måste ju ta slut annars kommer alla som inte vill hålla på att sluta vara här inne och det är synd för det är många bra trådar också och som sagt 
    det heter Familjeliv men numera har det blivit trådar som handlar om helt andra saker och där skit kastas fram och tillbaka.

Jag försöker att inte läsa eller skriva i dessa trådar men det blir ju att man gör det ändå och ibland får även jag nog och tycker att nu får det räcka.
    Jag vill inte bli pådyvlad saker bara för att jag är kvinna och få höra skit om kvinnor och speciellt som sagt kommer jag aldrig att acceptera att min dotter ska få ta del av dessa påhopp längre fram, det är verkligen inte ok.
    Jag har fått nog av dessa påhopp som sker!
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 16:59:57 följande:
    Det är absolut inte fel att försvara sig. Jag menar bara att vissa kvinnor har haft och har en nedlåtande ton direkt  när en man för dem framstår som "offerkoftig" (precis som om kvinnor aldrig tar på sig någon offerkofta) Jag ser en hel del generaliseringar från kvinnor angående män på forumet, och då är klart att man inte blir förvånad om män generaliserar tillbaks.

Och ni som påstår er vara så trötta och urlessna på en viss persons inlägg, varför fortsätter ni ändå att svara på dem? Det finns gott om andra inlägg som ni hellre skulle kunna lägga er energi och ert engagemang på. Varför väljer ni att svara en person som ni är trötta på?
    Fast nu utgår du ifrån att det är kvinnor som startar detta könskrig och generaliserar om män och att män då ger tillbaks.
    Återigen då är det alltid kvinnors fel, så du menar att en man aldrig startar en tråd och generaliserar om kvinnor och det är kvinnor som vill ge tillbaka? 
    Jaha det är alltså alltid kvinnor som har nedlåtande ton och den stackars mannen måste då få ge tillbaka.
    Så kan det vara i vissa trådar men absolut inte i alla, ser du inte att män startar trådar och är nedlåtande mot kvinnor?
    Men det ska tydligen bara få gå åt ett håll då?
    Konstigt att du inte ser alla trådar där kvinnor som inte har gjort något får skulden för vad någon man varit med om, kollektiv bestraffning sker bara här på FL.

Ditt sista stycke om varför jag svarar skrev jag ju i mitt inlägg du just svarade på.
    Jag gav en bra förklaring, men den verkar du ha missat eller?

Du skriver att du inte vill läsa en massa nedsättande om  män och kritiserar kvinnor som gör det, varför skulle kvinnor då vilja läsa inlägg ifrån män som klagar på kvinnor som grupp och som inte har det minsta med att göra vad den mannen tar upp.
    Som sagt har aldrig varit med om något som liknar detta könskrig, händer ingen annanstans. 
    Upplever du det ute vanliga livet? 
    I så fall umgås vi helt olika kretsar.
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-21 08:23:30 följande:
    I den här tråden så känns det lämpligt att män tar upp fördomar som kvinnor har om ensamma män.
    Får vi göra det? Vi ensamma män alltså? Har vi er kvinnors tillåtelse att berätta om våra erfarenheter i en sån här tråd?
    Men ärligt talat, du går ju in i trådar och uttalar dig och ska säga hur män uppfattar saker och ofta kommer med inlägg om kvinnor som inte har med trådstarten att göra eller hur?

Tråden handlar om synen på ensamma män som vissa kvinnor har enligt ts.
    Är det lika med anser du att bara män ska få svara och diskutera dom fördomarna? 
    Han skriver ju kan man inte ta reda på fakta först.
    Vill man inte höra kvinnors svar då på det?
    Man undrar varför det är så, varför kvinnor gör så, då ska väl kvinnor kunna svara eller? det är väl inte män som kan svara på den frågan?
    Var tråden bara för män att diskutera kvinnors fördomar?
    Är det alltså bara män som får svara och inga kvinnor eller hur menar du?
    Ska vi ha trådar där bara ena könet får svara trots att det handlar om det andra könet?
    Du vill alltså att bara män ska svara, är det det du menar?
    En tråd där man utrycker att kvinnor har fördomar men kvinnor får inte kommentera det? 
    Ska vi ha markeringar då innan OBS bara det ena könet för svara trots att vi pratar om det andra, kan någon blocka det könet!
    Här vill vi prata om att det andra könet är negativa men igen av dom ska få skriva ut sin synvinkel. 
    Låter ju trevligt. men bra då behöver du aldrig mer skriva i trådar och komma med kommentarer där kvinnor skriver om män vad dom än skriver. Jättebra, hoppas att du minns det då. 
Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?