Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?
Därför att man ser fullt av män som ser för bedrövliga ut och helt skiter i sitt utseende, sin hälsa, sina kläder och hur de uppfattas av andra. Hur ska kvinnor kunna bli intresserad av någon som inte är intresserad av sig själv?
Jag upplever inte att folk här tar för givet att de sexsvultna/bekräftelseberövade männen inte tar hand om sig själv. Ofta ställs frågor kring detta i trådarna.
Däremot syns ett mönster av självförnekelse i majoriteten av alla trådarna och hos aliasen bakom dessa.
Jag skulle säga en direkt ovilja att utforska livet, förändras, ta risker, utvecklas, bli bra på saker, söka sin inre kreativitet etc. De är helt förblindade av självupptagenhet som tyvärr gör att de känns helt ointresserade av kvinnor och deras behov generellt. De verkar inte ens gilla kvinnor.
Aldrig ser jag att någon av dessa män intresserar sig för kvinnors historia och livsvillkor eller läser kvinnlig litteratur t ex, De ältar bara sin misär som aldrig har något med dem själv att göra. De har ingen självkritik och ingen kunskap om vilka avtryck de gör på andra. Bedrövligt sorgligt.