Svartmålad
Inte är det på TS,i alla fall.
Jag har sett vad TS skrivit. Det betyder inte att jag inte tänker svara på era inlägg eller frågor till mig. Ni är ett par stycken som kritiserat och ifrågasatt vad jag skrivit i tråden och jag har faktiskt rätt att svara på det. Du argumenterar till mig nu också och jag tänker faktiskt svara oavsett om du gillar det eller ej.
Ja precis, om mamman vill. Han är utlämnad till hennes godtycke där. Jag vet precis hur det går till, processen du beskriver. Och fortfarande kvarstår att det inte hjälper TS speciellt mycket. Han kommer missa massor med sitt barn i jämförelse med om han bor med barnet på heltid. Han har hittills inte ens sett barnet. Han är en främling för sitt eget barn.
Jo, och jag har också svarat på vad han skrivit. Efter det så har du och en till fortsatt ifrågasätta och diskutera vad jag skrivit, så då svarar jag på det. Kan inte DU ta till dig DET? Eller vad är problemet? Frågar man så får man svar.
Återigen, nej, man behöver inte bo med sitt barn för att få en bra relation, men TS har ingen bra relation med sitt barn, och det funkar ju väldigt dåligt för TS att inte bo med sitt barn.
Jag utgår från TS inlägg och det han berättar om är problem och han har inte träffat sitt barn. Om jag ska diskutera något helt nytt scenarie i tråden som att han nu träffat sitt barn, ja då får han i så fall uppdatera tråden.
Att vara en främling för sitt barn är inget bra alls, eller tror du att TS är nöjd med det? Hade du varit nöjd med att inte få träffa ditt barn de första veckorna av barnets liv, och inte veta när du kommer få göra det?
Nej, det stämmer inte, TS KAN gå andra vägar också. Sen att han väljer att inte göra det, är en annan sak än att det inte går.
Jag vet att det sker automatiskt om man är kvinna, men kan du inte tänka dig in i hur det skulle vara i mannen situation? Jag tror inte du hade gillat det alls att inte få vara med dina barn från det de hade fötts, och behövt kämpa i diverse instanser, trots att du inte gjort något fel och inte är olämplig förälder.
Att gå den juridiska vägen kommer inte heller att funka, om han föredrar att få vara med sitt barn tidigare istället för vänta.