-
Ja precis, så påstå då inte att det går bra för TS att ha en relation med barnet ändå.molly50 skrev 2023-12-05 14:28:40 följande:För att mamman vägrar!
-
Eftersom du frågar om hur jag tänkte, då förklara jag hur jag har tänkt.molly50 skrev 2023-12-05 14:27:53 följande:Varför fortsätter du då tjata om att han ska försöka få henne tillbaka?
Trots att han har varit tydlig med att han inte vill? -
Jag säger att om han gjorde det så skulle det kunna funka. Du frågade mig frågor om hur det skulle gå till.molly50 skrev 2023-12-05 15:01:49 följande:
Det har antagligen tagit slut av en anledning.
Sp vad är det som säger att det skulle fungera om de försökte igen?
I synnerhet när varken TS eller mamman vill.
Och du tycker att TS ska anstränga sig och säga förlåt.
Det enda han har gjort är att göra slut. Det behöver han inte be om ursäkt för så länge han skötte det snyggt.
Däremot borde mamman be om ursäkt som svartmålar honom och använder barnet som ett slagträ emot honom.
Det är så lågt det bara går att sjunka.
Hon är den som borde anstränga sig för att TS ska få en bra relation med sitt barn!
Varför ska bara TS göra det?
Han gör redan det han kan.
Ja alltså mamman har ju inte startat en tråd där hon frågar mig hur hon borde göra så jag kan ju inte säga någonting till henne om vad jag tycker om hennes beteende. Det är helt OT och inte applicerbart här. -
Jag har redan svarat på ett par gånger varför jag inte säger något till henne. Och nu tycker jag att det är du som kan svara på mina frågor för en gångs skull. Varför fortsätter du ställa samma frågor om och om igen när du bara kan läsa mina tidigare inlägg istället? För svaren framgår där.molly50 skrev 2023-12-05 15:04:48 följande:Det hade säkert fungerat bättre om mamman inte hade satt sig emot.
Så varför klagar du inte på henne?
Och hade du själv accepterat att inte få bo med dina bebisar efter att de kom till världen? Hade du tyckt det var ett bra alternativ att kämpa med myndigheter och vänta på att kanske få träffa dem någon gång i framtiden? Och att acceptera argument som att du kan bygga en bra relation till dem ändå, även om man inte har så mycket tid ihop. Låter det bra i dina öron?
Nu är det faktiskt dags för dig att svara på mina frågor. -
Jag har svarat på hur och varför det skulle kunna funka.molly50 skrev 2023-12-05 15:39:47 följande:Men han vill ju inte.
Och det tog antagligen slut av en anledning.
Så varför skulle det funka bättre om de försökte igen?
I synnerhet när ingen av dem vill?
Nej,men du uttalar dig ändå på ett sätt som att du tycker det är synd om henne för att hon blev ledsen när TS gjorde slut.
Det är fullt förståeligt att man blir ledsen när ett förhållande tar slut.
Men inte att man försöker hämnas genom att svartmåla den andra parten använda barn som slagträ mot densamme.
Men det har du inte nämnt ett ord om.
Bara att TS borde anstränga sig,
Något han,för övrigt ,redan har gjort och gör.
Han vet inte om hon kommer vilja det om han framställer det på rätt sätt.
Jag bryr mig väl inte om ifall det är synd om henne, jag har inte skrivit någonting om att jag tycker det. Jag kan inte göra någonting åt henne eller hur hon beter sig. TS har presenterat situationen som den är med henne, och det är utifrån det jag skriver som jag gör. Jag kan liksom inte ändra på henne, spelar ingen roll om jag så skulle skriva att hon är en skitstövel, det är inte relevant. Det hjälper inte TS att komma närmare sitt barn. -
Läs gärna mina frågor igen för du svarar inte på dem.molly50 skrev 2023-12-05 15:49:23 följande:Vet du vad. Om jag hade haft barn med mitt ex och mitt ex hade svartmålat mig och påstått att jag är farlig och försökt använda mina barn som ett slagträ mot mig så hade jag dragit in det juridiska direkt.
Jag hade aldrig i livet velat försöka få tillbaka personen.
Än mindre bett om förlåtelse när det enda jag har gjort är att göra slut.
Om mitt ex hade betett sig så illa och förvägrat mig kontakt med mina barn så hade jag satt hårt mot hårt och visat att jag kan samarbeta och inte alls är den person mitt ex utger mig för att vara.
Precis det TS gör.
Varför skulle man vilja gå tillbaka till någon som smutskastar en och dessutom drar in ett barn i det hela?
Ska ett förhållande fungera så ska båda vilja.
Och här vill ingen av dem.
Så varför ens anstränga sig för att bli ihop med sitt ex när det är kontakt med barnet man vill ha,om man kan få det på andra sätt?
Det är klart att det är bra om man kan ha en bra relation med sitt ex,för barnets skull.
Men det kan man ha utan att för den sakens skull bli ihop igen. -
molly50 skrev 2023-12-05 20:07:10 följande:Nej,men han vill ju inte! Så varför firtsötter du envisas med att han ska försöka med det?
Man kan ha en bra relation till sitt ex utan att vara ihop.Fast jag svarar ju på dina frågor. Varför envisas du med att fortsätta fråga om du inte vill att jag ska svara?
Ja det KAN man ha, är det ditt råd till TS? Ha en bra relation med ditt ex utan att vara ihop? Jaha och hur går det?
-
molly50 skrev 2023-12-05 20:08:51 följande:Jag svarade på frågorna du ställde.
Är du inte nöjd med svaret är inte det mitt problem.
Så nu tänker jag avsluta diskussionen med dig då vi ändå inte kommer någonvart.
Så du får sista ordet.Nej, du svarade inte på de frågorna. Jag frågade inte vad du hade gjort om ditt ex betedde sig med barnen som slagträ. Det jag frågade var om du hade accepterat att vara ifrån dina bebisar och aldrig ens ha sett dem. Om du tycker det är ett bra svar att du kan ju få ha dem ibland kanske någon gång framöver, det går att ha en bra relation ändå även om man inte ses så ofta. Och kan tilläggs att det innebär att Kanske ha lite umgänge då och då, och kanske kanske efter ett år eller två, börja med övernattningar och sen på sikt eventuellt utöka umgänget. Hade du tyckt det var ett bra upplägg? Ni kan ju ha en bra relation ändå även om ni inte ses så ofta, så säger folk i tråden. Hade du varit nöjd med det?
Ja eller Nej?
-
Jag vet att det är så det ser ut, det jag frågade var om Molly50 själv skulle vara nöjd med det om det hade gällt hennes bebisar. Kvinnor som själva har haft sina barn från dag ett, det är lätt för dem att säga att män ska ha det så, men vad hade de själva känt inför ett sånt upplägg? TS har fortfarande inte ens sett sitt barn. Jag skulle gissa att det inte är önskvärt alls.Anonym (N) skrev 2023-12-05 21:03:21 följande:Det är så det ser ut för många där mam är skild/separerad från barnets andra förälder. Ocj ha, det är ett bra första upplägg, om man inte har någon vidare relarkon med sitt ex. Som i ts fall.
Hade man en bra relation till sitt ex så de varannan vecka varit mer naturligt, så länge båda föräldrarna önskar/går med på det. -
molly50 skrev 2023-12-05 21:30:19 följande:Jagh vet att jag inte skulle svara dig mer.
Men som ett sista svar till dig.
Jag skulle självklart vilja vara med mina barn på heltid.
Men nu pratar vi om et barn som är några veckor gammalt och har ett större behov av sin mamma den första tiden med amning osv.
Så hur tänker du att det ska gå till om TS ska ha barnet på heltid med övernattningar osv direkt med ett så litet barn när han inte vill vara ihop med mamman?
Tyvärr så är det ju så det ser ut för män,även om man bor tillsammans.
TS och hans ex är dessutom separerade.
Så då måste TS kanske vänta med övernattningar osv tills barnet är stort nog att klara av det.
Men umgänge ska han kunna få tidigare om mamman börjar samarbeta och soc och FR fastställer att TS är pappan.
Det är barnets rättigheter det handlar om.
Inte vad som är bäst för föräldrarna.
Så nu hoppas jag att mitt svar duger för nu kommer jag inte att svara dig mer.Som svar på din fråga hur jag tänker, det jag tänker är att han i så fall, OM han önskar bo med sitt barn på heltid, får bortse från sina önskemål om vem han vill vara ihop med. Som jag redan skrivit så kan man inte få allt man vill.
Jag förstod att du inte skulle gilla upplägget för egen del. Det skulle inte jag heller. Det blir ju mycket svårare att bygga en relation och anknytning till barnet, plus att man missar mycket tid med barnet när det växer upp.