• Anonym (?)

Flytta med 1 åring

Anonym (Anonym (TS)) skrev 2023-11-17 03:46:20 följande:

Okej, jag hör vad ni säger. 

Samtidigt så har jag inte byggt mig ett liv här då detta är relativt nytt trots barn. Vi båda kommer behöva flytta till ny lgh. jag kan fixa boende och jobb i en annan stad och han i denna. Vi har egentligen samma förutsättning det enda som skiljer är att vi råkar bo i dennna stad som jag gick med på att flytta till när vi var nykära. Han visade sig vara någon annan, som jag kanske dessutom inte har 100% tillit till när det kommer till att ta hand om vårt barn. 

vad är det som säger att det inte är minst lika mycket på honom att flytta nära om han vill ha nära relation med vårt barn? jag hade förstått om barnet gick i skola här, då finns de ju vänner och den tryggheten att ta ställning till med. Och Jag har inte vänner eller någonsin haft jobb här så har just nu ingenting här, precis som han om han skulle flytta till min hemstad.

Så vi omförmulerar. Jag behöver inga pekpinnar om hur hemsk jag är. Jag vill snarare ha erfarenhet om fler varit i samma sits och vilket val de tog och va ni har för känslor kring det valet? Bra/dåligt?

Men hur tänker du egentligen? Du har ju redan gjort ditt val, flyttat och bildat familj. Du får ta ditt föräldraansvar och ta konsekvenserna av ditt val. Barnets främsta ska vara ditt fokus, inte jag-jag-jag. Ett barn har rätt att växa upp med båda sina föräldrar.
Svar på tråden Flytta med 1 åring