• molly50

Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?

Anonym (Kontra) skrev 2024-01-16 14:00:42 följande:
    Tråkigt för dom, dom borde köpa ett hus på landet 

Sova på dagtid? Sova gör man på natten
    Hört talas om att jobba natt?
    Då kan man behöva sova på dagtid.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-16 16:14:26 följande:
    Fast du kan ju inte kräva att alla andra ska anpassa sig om man väljer att arbeta på onormala tider

Samma sak att jag inte kan kräva att barn inte får leka och dom kan inte kräva att jag inte får spela musik. Så länge det inte sker efter 22.00 så får man stå ut med störningar (under rimliga nivåer så klart) 
    Nej,men du skrev att man inte ska sova på dagtid. Och jag gav en förklaring till varför man kan behöva göra det.

Sen får man acceptera vissa ljud när man bor i flerfamiljshus.
    Men musik på högsta volym hör kanske inte till det man måste acceptera oavsett tid på dygnet.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 08:57:47 följande:
    Så man får inte spela musik nu hahahaha ja det får du väl tro om du vill 

Intressant när okunniga tror ungar har rätt att skrika dygnet runt men det är förbjudet att spela musik . FL i ett nötskal 
    Är det vad jag skrev? Då får du nog läsa om och läsa rätt.
    Jag skrev att musik på högsta volym inte är ok oavsett tid på dygnet.
    Så vill du spela musik på högsta volym så är det kanske du som får skaffa dig en stuga på landet.

Barnskrik är ett ljud man får tåla under dagtid. Till en viss gräns.
    Precis som andra ljud.
    Är det ett störande ljud hela tiden så ska man naturligtvis ta upp det med hyresvärden.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 17:59:25 följande:
    Har redan en stuga eller rättare sagt ett sommarhus på landet 

Beror väl på vad högsta volym är. Högsta volym är ju inget du bestämmer hur hög det ska vara Hahahahahahaha 

Har jag sagt nåt annat? Och dom får tåla min musik win win eller 

Nåt mer du ville eller? 
    Om du spelar hög musik så avgör inte du om dina grannar blir störda eller inte.
    Men klaga inte på andra grannars barn osv om du själv stör dina grannar.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-17 17:59:25 följande:
    Har redan en stuga eller rättare sagt ett sommarhus på landet 

Beror väl på vad högsta volym är. Högsta volym är ju inget du bestämmer hur hög det ska vara Hahahahahahaha 

Har jag sagt nåt annat? Och dom får tåla min musik win win eller 

Nåt mer du ville eller? 
    Så bra. Har du sommarstuga så kan du ju åka dit om du vill spela hög musik.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-18 09:05:36 följande:
    Jag spelar musik vart jag vill. Du kan flytta om du inte gillar det 

Kan jag inte klaga?Enligt vem du dig eller HAHAHAHAHAHAHA

Du kan sluta klaga själv, Eller tog mina inlägg hårt på dig? 
    Vet du,ärligt talat så bryr jag mig inte om dig. Jag tänker på dina grannar
    Jag bor själv i hus OCH har sommarstuga så jag har inget att klaga på vad gäller grannar som stör.
    Däremot så har jag bott i lägenhet och haft diverse olika grannar som stört på olika sätt.
    Och hög musik störde mig mer än lekande barn.
    Framförallt då jag studerade och behövde studiero då jag satt hemma och pluggade.
    Vi är alla olika och störs i olika grad av saker.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-19 10:29:22 följande:
    Oj då, har du ett hus. Så imponerande. Man kan ju undra varför du känner ett behov av att sitta och skryta om det? Ledsen att säga det men jag blir inte imponerad Hahahahaha 

Vad du störs mer av är ej relevant, då det finns klara ordningsregler. Regler som säger att man inte får störa efter klockan 22.00 eller ha saker i trappuppgången . Dessa regler bryter ts grannar mot där av bör man höra av sig till hyresvärden 

Nåt mer du vill eller? 
    Hur gammal är du egentligen? Du resonerar på ett allt annat än moget sätt.

Nej,jag är inte ute efter att skryta. Så jag struntar fullkomligt i om du blir imponerad eller ej.

Ja,efter kl. 22 är ju en helt annan sak. De flesta hyresvärdar brukar ha som regel att det ska vara tyst då.
    Men nu pratade vi väl om saker som kan störa även på dagtid.
    Och mina grannar kunde spela såväl på dag som natt.
  • molly50
    Anonym (Kontra) skrev 2024-01-19 13:28:42 följande:
    Betydligt mer mogen än dig. Du verkar ha ett behov att sätta dig på folk och när det inte funkar börjar du gnata och grina över hur mycket saker du har , vilket ingen bryr sig om 

Bryr du dig inte? Du är ju helt till dig hahahahahahaha mina inlägg tog uppenbarligen hårt på dig 

På dagtid för man tolerera en del störningar och då kan man använda musik för att störa ut det

Nåt mer du vill eller? 
    Du svarar åtminstone på ett sätt som antyder att du har blivit trampad på en öm tå.
    Vilket inte var min avsikt.

Ja,på dagtid får man tåla vissa störningar. Till en viss gräns.
    Man ska t ex inte behöva tåla skrik och stamp i golvet dagarna i ända precis som att man inte ska behöva tåla hög musik.
Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?