Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?
Jag tycker man ska tänka sig för om man väljer att bo i lgh så får man ta att det bor annat folk där oxå. Inte så lätt att få tyst på ett litet barn heller
Jag tycker man ska tänka sig för om man väljer att bo i lgh så får man ta att det bor annat folk där oxå. Inte så lätt att få tyst på ett litet barn heller
Och TS, det är inte att gnälla när man begär att det ska vara tyst i huset nattetid!
TS kan bo i ett tält i skogen i stället och gnälla på vinden och djur som låter istället.
Morsan kan ju inte gärna binda fast ungen mot en stol och sätta byggtejp för munnen.
Är det en tvååring så går det snart över när ungen blir äldre.
Man klagar när man blir störd.
Skaffa decibelmätare och dokumentera oljudet.
Ja, småbarnåren kan innebära mycket gråt och skrik, lek och spring - det är normalt och är något grannarna måste ha förståelse för. Känns det ohållbart kan du försöka prata med grannen eller hyresvärden om problemet du upplever.
Skriver Hyresgästföreningen
Jag blir bara mer och mer tacksam för mina grannar ju mer jag läser här.
Inga småungar här inte!
Toppen med smålägenheter, för små för att husera en familj. I hela trapphuset, och jag bor på mitten, både på längden och höjden.
Bodde i radhus bredvid en barnfamilj tidigare, herrejösses så skönt att slippa dem.
Det sorgliga är just att det är föräldrarnas fel men det är barnen som får lida. De sju vilda barnen kommer inte att bli lugnare och tryggare av en vräkning utan tvärtom. Forskning har visat att barn som vräks blir otrygga och tappar förtroendet för vuxenvärlden. Så man har en familj med barn i behov av mer stabilitet, rutin, lugn mm, men de får raka motsatsen. Det är dessutom så att självmordsstatistiken för vräkningshotade och vräkta föräldrar är rätt dyster, så de löper också viss risk att bli föräldralösa.
Soc kopplas ju in när barn vräks, men att barnen hamnar i den sitsen är inget annat än ett bevis på att vuxenvärlden har svikit dem totalt.