Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?

Försök att ringa på några gånger till och se om du kan få prata med henne. Det behöver ju inte vara just när de stör som värst utan närsomhelst under dagen. Och får du inte tag i henne så prata med hyresvärden. 

Vissa störningar måste man stå ut med, men just spring och bankande bör en förälder kunna få bukt med, om inte annat genom att ha en stor dämpande lekmatta där barnet kan vara vid tider när det ska vara lugnt i huset.

• Anonym (M)
    Anonym (Gnällkärringen) skrev 2023-11-17 17:29:33 följande:
    Fast varför ska jag hjälpa dom med att komma på vad som hjälper, det är väl upp till dom att försöka lösa problemet
    Du behöver inte lägga en massa tid på det. Men det finns väl ingen anledning att inte nämna sånt du kommer på på rak arm eller det vi tipsat om i tråden?
  • Anonym (M)
    Anonym (Gnällkärringen) skrev 2023-11-17 20:08:38 följande:
    Jag kan ju tycka att det är deras sak att göra allt för att inte störa grannarna men visst kan jag föreslå saker om det efterfrågas. Har bett min karl vid tillfälle söga till om att det är väldigt störande lyssna på spring och dunsanden i 2 timmar varje kväll o ibland så att våra garderobsdörrar står och skvallrar.
    Grejen är ju att anledningen till att hon stör kan vara okunskap. Okunskap om hur ljud sprider sig mellan lägenheter och/eller okunskap om hur man gör för dämpa ljudet.

Vill du ha en bra grannsämja och slippa ha en bobbycar rullandes över ditt tak varje lördag- och söndag morgon från klockan 7 så kan det vara klokt att satsa på en vänlig (men bestämd) dialog. Kör du på med värsta gnällkärringsstilen så finns det risk att hon håller sig till det minimum av hänsyn som krävs för att inte bli vräkt.

Att vara omtyckt brukar ha sina fördelar.
Svar på tråden Bo granne med barnfamilj när kan,man gnälla?