Anonym (X) skrev 2023-11-20 20:16:44 följande:
Har inte sett en enda kommentar där israeler hånat palestinier och glädjs åt de som dör där.
Inte en enda. Läs ex magdalena anderssons fb-sida och inlägg om israel/palestina.
Hundratals hatiska kommentarer om judar.
Precis! Det är ju det som man stör sig på. Annars - jag har försvarat palestinierna, tills jag nu iom 7. oktober satte mig in lite mera. Och då märker man. Palestinier vill utplåna judar. Judar har aldrig velat utplåna palestinier. I Hamas manifest står det att judarna ska utplånas, i Israels statsdeklaration står det att man gärna vill samarbeta med de lokala araberna, att man räcker ut en hand till dem.
Man ser det ju hela tiden på hur de agerar. Israel anklagas av andra för att stänga av vatten och el. Grejen är att de hela tiden har "bjudit" på det. Gaza har fått gratis el och de har fått vatten, fast de hade kunnat vara självförsörjande för länge sedan när det gäller dessa. Och Gaza skulle kunna vara rik, de skulle kunna ha mycket, utöver eget vatten och el, men de har använt pengarna till vapen och ledarnas lyx. Påminner mig om Ryssland igen. Israel har också skickat bensin, mat, och annan hjälp NU, under kriget alltså.