Anonym (argnettan) skrev 2024-07-02 22:18:36 följande:
I att jag finner förståelse menar jag att det är ett krig och bägge parter är skyldiga och det finns inget av parterna som gjort rätt i den här konflikten.
Hamas är inte oskyldiga - Israel är inte helt oskyldiga, vad med det är det som du inte förstår?
Så du tycker att folkets liv inte spelar någon roll? what
Detta är lika fel som att påstå att det alltid är båda parternas fel vid en skilsmässa. Det räcker att en av parterna beter sig illa, och du kan inte göra något åt det om du är den andra parten. Förutom att ge dig iväg.
Vad gör då den parten som inte har betett sig illa, eller åtminstone inte har börjat kriget? Det enda jag kan tänka på: Bygga en hög vägg! Det borde Ukraina göra. Fast, det är lite sent. Israel har gjort det också. Och som vanligt - de får skit för precis ALLT. Och palestinierna tycker folk synd om, med precis ALLT. Det finns ingen jämnvikt där. Inte alls.
När det gäller människolivet så skiljer sig Israel och Hamas EXTREMT. För Hamas har människolivet inget värde, medans Israelerna, som västerlänningar i allmänhet, vill leva, och leva i fred. Fred är ju inget mål som Hamas eftersträver.