Inlägg från: Anonym (argnettan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (argnettan)

Gaza eller Israel?

FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-03 00:54:06 följande:
    När AndreaBD påpekar att statistiken inte varit tillförlitlig och ändrats, vilket är fakta, så undrar du om hon är islamofob. Märklig fråga, det kan du ju verifiera, statistiken har justerats och bygger i vissa fall på uppgifter från media. Har inget att göra med islamofobi, hitta bättre argument om du vill påvisa islamofobi, än påpekande om osaklig statistik. 
    Hen trycker på extra mycket så fort det handlar om Islamiska samtal, i allt som skrivits låter det som att Islam är en religion som ansvarar för allt krig, lite så. 

Jag läste att 70% var under 5, och tyckte det var sjukt. Oavsett om den procenten ligger på 10 eller 70 är det fortfarande sjukt, inget att ens diskutera om.

Får bara känslan av att det finns ett visst hat mot Islam, man kan väl få fråga? Det är ju bara svara nej, kommer inte direkt säga emot. Därav skrev jag också genuin fråga.

Ni är för komplicerade, varför så aggressiva?
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-02 23:24:54 följande:

Nedan från Wikipedia handlar om Syrien, där araber dödat och dödar araber. Du borde kanske engagera dig för detta, där så många dött. Eller tillhör du de som bara bryr sig om judar är inblandade?

Estimates of the total number of deaths in the Syrian Civil War, by various war monitors, range between 580,000 as of May 2021,[1] and approximately 617,910 as of March 2024.[2] In late September 2021, the United Nationsstated it had documented the deaths of at least 350,209 "identified individuals" in the conflict between March 2011 and March 2021, but cautioned the figure was "certainly an under-count" that specified only a "minimum verifiable number".[3][4][5]

pls, ibland undrar man ju hur folk tänker. Jag skriver att krig är hemskt och att det är förfärligt att civila är de som blir drabbade av maktgalna idioter. Inte tror du väl att jag skulle stötta något krig då, eller hur tänker du? Du kallar mig alltså nazist? För att jag är neutral i Israel/Palestina konflikten... 
    Har fördjupat mig i IP konflikten pga skolan, sedan råkar man bara vara ganska engerad när jag har kunskap, sitter dessutom i en tråd om IP konflikten men ska tydligen fördjupa mig i Syrien istället. Har sagt det förut och säger det igen, religionen eller etniciteten är inte det som spelar roll för mig. Tycker krig oavsett är idioti för det är inte de som faktiskt utför krigen som drabbas hårdast. 

Dessutom tror ni att jag är er pappa, jag är 16 fortfarande. Jag var 7 när kriget i syrien började och man har som växt upp med att det alltid är krig där vilket är hemskt, men ämnet är inte särskilt "hett" därav är det mindre tanke över debatt just där.

Kanske du vill läsa min fördjupningsuppgift om hur världen kunde låta förintelsen ske? Där kanske du kan se att det inte finns något hat i mig. Släpp er pappa, fader, farfar jag är inte han så ni behöver inte ha sån hets mot mig.
  • Anonym (argnettan)
    AndreaBD skrev 2024-07-03 09:19:36 följande:
    Du är ingen 16-åring, du är samma gamla islamist. Och du är inte ett dugg neutral och vi vet ju sedan tidigare att du inte räknar NÅGRA israeler som civila. 
    what tha fudge

kingen om du inte skulle ta mig för eran fader så skulle de vara mycket lättare att diskutera, ni har redan bestämt att jag är typ nazist eller något. Jag fattar inte vem det är ni pratar om, att jag ska ha extremåsikter? Hatar SD med hela mitt hjärta, vad är de ni gaggar om? Ni har inte ens läst vad jag skrivit, ni har tolkat de som ni vill. 
  • Anonym (argnettan)
    AndreaBD skrev 2024-07-03 09:24:37 följande:
    Synd bara att du inte vet hur en 16-åring skriver. Du försöker skriva som en 10-åring. 
    tack för den. Passar väl inte in med mina kamrater då... nä men ni får väl tro vad ni vill. Kul för min del iaf, blir 17 iår! Inte ens myndig men ändå för smart för vissa personer. Nu har man iaf lärt sig att det finns många idioter som mer än gärna förvränger situationer till sin egen fördel. Men hur skulle man veta det innan man ingick i denna diskussion.. jag är ju ändå bara 16.
  • Anonym (argnettan)
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-07-03 12:56:57 följande:
    Väldigt vad du måste trycka på att du är 16 år. Min son är 17 år och skriver inte engelska blandat med svenska eller som att han för ett SMS samtal. Även 16-åringar försöker skriva normalt när de debatterar viktiga ämnen, åtminstone enligt min erfarenhet.

En annan sak är de välkända islamofobiska påhoppen, det låter nämligen välbekant från en viss annan person.
    Jag skrev formellt till en början men efter att dessa typer flög på mig så nu driver jag nästan bara, insåg att det är som att tala med en vägg när den enda parallell dom drar är att jag är nazist och deras gamle vän. Ingen här har lyssnat på vad jag faktiskt skrivit utan tolkat det som dom vill, jag står fast med vad jag tycker om den här konflikten. Det är att jag inte kan välja sida för båda sidor är vidriga, krig överlag är idioti och drabbar nästan endast civila. 

Jag kan anpassa mitt språk efter vem jag skriver med, måste dessutom trycka på lite extra om att jag faktiskt är född 2007 för att ni inte tror mig. Vad vill ni att jag ska säga, purr slay queen stay iconic? Jag blir lite irriterad och känner att jag hela tiden måste förklara mig för några vuxna människor som inte ens kan läsa vad jag har skrivit, JAG ÄR INTE NAZIST. Eller er gamla kompis, fader osv för den delen.

Tror dessutom inte din son skriver med dig som med sina kompisar. Språket anpassas ju efter vem man skriver med, skriver man med en vägg spelar språket ändå ingen roll. 

Det var en genuin fråga inte ett påhopp, är det dessutom okej för er att kalla mig för judehatare men jag får inte ens fråga om någon av er är islamofober? Jag hatar ingen, utöver de maktgalna idioterna då.
  • Anonym (argnettan)
    Anonym (Agneta) skrev 2024-07-01 01:29:58 följande:

Man kan inte säga att varken Israel eller Palestina/Hamas står för skulden. Man är isåfall inte tillräckligt påläst. Bästa möjliga tror jag är om man skulle kunna komma till en bra lösning för bägge parter, som typ Parallella stater!

Här började min diskussion, blev direkt påhoppad av AndreaBD som säger att detta är för att jag är judehatare. Vars i, varken Israel eller palestina hamas är den enda som står för skulden, var det man inte kunde läsa? Båda dessa länder har gjort fel och kan inte sida med någon av dom, nä då var man tydligen hatisk. 
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-04 12:05:23 följande:

Nu läser du in en massa jag inte skrivit. Jag har varken påstått att du stöttar krig eller är nazist. Vilken hets mot dig? Vilka vi? Jag är bara en person. 

Du skriver en massa om din ålder, skoluppgifter etc; du kanske ska koncentrera dig på sakfrågorna i stället. 

AndreaBD också. Det är inte så lätt att fokusera sig på sakfrågorna när det man skriver ändå inte läses, det vrids och vänds för att lägga mig som en dålig person med psyk åsikter. Ni verkar tycka att det vore fel att stå på folkets sida och inte argumentera för att Israel är det bästa och mest oskyldiga landet, lite så. Ni hoppar på mig om att jag ska vara judehatare, ni skriver det inte med ord men mellan raderna, så jag känner som att jag måste bevisa att jag inte är det. 

Jag skulle aldrig någonsin stå med Hamas, men jag kan inte heller stå med Israel.
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-04 17:43:16 följande:

Vrids och vänds? Om du tycker någon missuppfattar vad du skriver, måste du kanske uttrycka dig klarare. 

Har redan skrivit att jag också står på folket sida. Eftersom både palestinska och israeliska folken lider under Hamas och Israel försöker få bort Hamas, står jag även på Israels sida. Vet inte exakt vad du menar med att du står på folkets sida. 

Jag står endast på folkets sida, väljer inte sida mellan två länder/terrororganisation som bidrar till nästan lika mycket för det hemska civila upplever i Gaza. Där känner jag mig klar:)
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-04 22:12:23 följande:
    Så när du säger att du står på folkets sida, menar du enbart det palestinska folket, inte det israeliska? Eftersom du pratar endast om Gaza. Själv så står jag även på det israeliska folkets sida, som blir konstant beskjutna av Hamas och Hizbollah, och som blev brutalt attackerade i oktober. 

Varför bryr du dig bara om folket i Gaza? Och, om du verkligen bryr dig om dem, hur tycker du att de ska kunna göra sig fria från Hamas och införa ett demokratiskt styre? 
    Självklart bryr jag mig minst lika mycket om civila israeler som mister sina liv. Däremot porträtteras dom inte lika mycket, tyvärr. Därav hamnar mitt fokus på situationen i Gaza, men det var minst lika hemskt det israelerna utsattes för 7 okt 2023. 

Väldigt svårt att säga, om man tittar i alla dessa länder som hamnat under olika former av terroristorganisationers styre har ju som inte särskilt många som klarat av att fösa undan terrororganisationerna och bibehålla sitt eget land. 
    Svårt också när det är Hamas som har makten, dvs om man internationellt skulle skicka in pengar eller liknande till Palestina skulle de ändå hamna i Hamas händer.  

Saker som de kan göra är att bygga och stärka statliga institutioner som rättsväsendet, säkerhetsstyrkor och civila tjänster för att säkerställa rättssäkerhet och effektiv styrning. 
    De kan arbeta med internationella aktörer och medlare, så som FN, USA, EU och arabländerna, för att förnya fredsförhandlingarna med Israel. Internationellt stöd kan bidra till att säkra en rättvis och hållbar lösning.
    De kan fortsätta att söka stöd för FN-resolutioner som erkänner palestinska rättigheter och krav på en tvåstatslösning.
    De kan också försöka bygga internationellt stöd genom diplomati, mediearbete och allianser med icke-statliga organisationer och människorättsgrupper för att pressa Israel till att förhandla och erkänna en palestinsk stat.
    Försöka samarbeta med Israel för att skapa säkerhetsgarantier som adresserar båda parters legitima säkerhetsbekymmer.
    De kan även försöka främja ekonomiskt samarbete och utveckling som kan leda till ökad välstånd och stabilitet i regionen.
    Till sist bör dom stödja och utveckla ett starkt civilsamhälle som kan spela en roll i att övervaka regeringen och främja demokratiska värderingar.

Men eftersom det är krig är nog inte allt detta högsta prioritet, fred, tvåstatslösning och att de ska erkännas som en suverän stat.
  • Anonym (argnettan)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-07-04 22:41:05 följande:
    Ni ser Fadern överallt. Nu är även jag Fadern? :)

Tråkigt att du inte besvarade allt det jag skrev och vad är din åsikt om det.
    Dom är lite såhär tyvärr, så fort man säger något som faktiskt är rätt och svaret blir för svårt är man deras fader, gamle vän eller vad dom vill kalla han/hon. 

Gillar ditt namn, man ska nog inte vara extrem åt något håll. Om alla skulle hålla sig mot mitten och diskutera med respekt skulle saker vara mycket lättareTungan ute
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-04 23:44:14 följande:
    Vilket svar blir för svårt? På vilken fråga? 
    precis den du inte svarade på och endast tog till med eran fader igen:)
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-04 22:34:50 följande:
    Hej Fadern,
    De flesta sionister är inte extrema.

">

här och flera andra gånger. Man får inte ha andra åsikter än er om man inte är fadern. 
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-05 00:06:31 följande:

Med 1.6 billion dollars per år från UNRWA, och Hamas har 500 miljoner USD etc etc, tror jag inte att Gazas problem är pengar, de har fått stöd i många år i form av pengar och hjälp för att bygga upp ekonomin och statliga institutioner utan mycket resultat. Problemet är ledningen, Hamas plus PA. Inte många internationella aktörer som vill samarbeta med Hamas. Hamas måste bort, folket där måste få alternativ. Som det är nu stödjer de flesta palestinier en terroristorganisation och vill utplåna Israel, det är vad de blivit itutade. 

Säkerhetsbekymmer från Israel, de blir konstant beskjutna och utsätts för attentat. Palestiniernas säkerhetsbekymmer, Israel hämnas när de blivit anfallna. 

https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna121099

Jag pratar utifrån de civila palestinerna, inte hamas. Utgår från att Hamas är motvilliga. Hamas behöver inte pengar, men om civilbefolkningen skulle behöva vad som helst egentligen så går de genom hamas, därav är det svårt för de civila. Sen är säkert många civila hjärntvättade, som i Ryssland finns det folk som står på Putins sida och tror att anfalla ukraina är rätt. 
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-05 00:15:35 följande:
    Du skrev när svaret blev för svårt. Jag undrade svar på vilken fråga. Det du citerar handlar inte om någon fråga. Vilken fråga menar du? 
    skrev aldrig att det var en fråga
  • Anonym (argnettan)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-05 20:27:12 följande:
    Nej ok, du skriver att ett svar var svårt men det fanns ingen fråga alltså. Totalt meningslöst svammel alltså. Det var aldrig fråga om något svar. Går inte att diskutera med dig. 
    Skrattar, man kan svara på påståenden...

Men ibland undviker ni (AndreaBD) frågor och påståenden och skriver direkt att man är er fader. Fakta
    Men men det spelar inte så stor roll, tycker däremot du borde kika vad jag skrev att civila i palestina borde göra.
Svar på tråden Gaza eller Israel?