Gaza eller Israel?
Mentat skrev 2024-07-02 21:10:34 följande:
"Mörda"? Hamas startade krig och i krig blir det alltid civila offer, särskilt på den sida som spottar på Genevekonventionen och inte har uniformerade soldater.Menar du att ditt engagemang enbart handlar om de oskyldiga civila offren och absolut inte någon sympati för Hamas?
Jag sympatiserar inte med något av parterna, varken Hamas eller Israel. Jag är på folkets sida. Har ni tolkat mitt sätt att säga att ingen sida är oskyldig som att jag är för Hamas? isåfall har ni tolkat helt fel. Jag tycker att kriget är förfärligt och att man inte kan ta sida pga att båda parter är skyldiga till det civila upplever. Hatar krig och maktgalna folk, sjukt att man är beredd att mörda hela befolkningar för makt.
Denna konflikt är betydligt mer komplicerad en Ukraina/Ryssland tex. Jag förstår det ungefär som att ni anser Hamas som Ryssland och Israel för Ukraina, eller? Förstår ni nu vad jag vill komma till kanske?
Kan dessutom flika in att jag inte alls är antismeitist heller för den delen. Jag skiter fullständigt i vilken gud folk vill tro på, ditt ursprung eller hur du ser ut osv, jag anser att det man gör på planeten är vad som faktiskt spelar roll, dina handlingar. Bara man är snäll tar man sig långt tänker jag.
Andrea och fudgegoogleaskme verkar tro att jag är här för att försvara hamas på något sätt, jag försvarar ingen av parterna och tycker att omvärlden inte ska "välja sidor" för det finns inget rätt mellan dessa två.