Gaza eller Israel?
Hamas är inte oskyldiga - Israel är inte helt oskyldiga, vad med det är det som du inte förstår?
Så du tycker att folkets liv inte spelar någon roll? what
Jag är också för folket. Jag är för att israeler inte ska bli oavbrutet beskjutna med raketer, inte bli utsatta för självmordsbombare, terroristattacker och kidnappningar, allt detta oprovocerat. Jag är också för att palestinierna ska slippa bli dödade och i stället få leva fredligt, att de ska slippa Hamas, som hjärntvättat folk under många år och inbillat dem att det är ärofyllt att dö som martyrer bara man drar med sig några judar in i döden, som plundrat FNs hjälpsändningar och sedan sålt dyrt till folk, som mördat moderata palestinier som är villiga att förhandla med Israel, som försnillat millioner till sina ledare i stället för att utveckla palestiniernas samhällen, som avfyrar vapen från sjukhus och skolor och använder civila som mänsklig sköld, som talar om att det är bra att palestinier dödas för det är bra för The Cause, som förstör vattenledningar för palestinierna för att tillverka vapen, som använt stora summor på att gräva tunnlar för sig själva men inte gjort några skyddsrum för vanliga civila. Etc etc etc.
De judiska och palestinska folkens gemensamma fiende är alltså Hamas, som därför måste förintas. IDF försöker nu göra det och hoppas att de lyckas, men tyvärr, tyvärr, dödas en del civila palestinier samtidigt, pga Hamas vansinne att gömma sig bland civila, motarbeta evakueringar av civila till fredligare områden etc. Så jag är för Israel, pga att jag är för det israeliska folket och för det palestinska folket.