Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Gaza eller Israel?

Anonym (Fader) skrev 2024-04-10 20:03:30 följande:
    Att skriva argumentera och bevisa för extremisterna har fel, är inte att spamma, utan att göra världen till en bättre plats. Det jag kritiserar är Israels ockupation, slakt på barn och OSKYLDIGA CIVILA, förtryck, fördrivningar av OSKYLDIGA MÄNNISKOR från deras hem, ILLEGALA bosättningar och de religiösa extremister som bor där men du säger hela tiden att det är Israel-hat och mest att det är antisemitism. Du själv säger hemska saker om palestinska barn och palestinier men tycker att det är antisemitism om man säger exakt samma sak om judar. Era anklagelser har därför blivit tomma ord pga sv sådana obefogade atacker.  Allt precis allt jag skriver grundas i fakta och rapporter som jag alltid redovisar. Dessa kommer från OBEROENDE och pålitliga källor typ Amnesty, Human Rights Watch, UN...men du skriver att även de är antisemiter. Tragikomiskt! 😂Och du har aldrig bevisat något över huvudtaget. Du vet sådana som gillar att säga emot mrn inte har något att säga? Och så blir det pinsamt att de inte fattar? Precis.

Du har inte svarat på mina frågor.
    Detta är inget svar på mitt inlägg. Det är bara ytterlgare spammande. Så jag slutade läsa mitt i. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-11 08:48:15 följande:
    Jo då, det är ett svar men som du inte vill höra ;)

Jag har svarat på din kommentar och förklarat varför det inte är spam att förklara för extremister hur extrema deras åsikter är, att du och dina gelikar falskt anklagar alla som skriver kritik mot Israel för att vara antisemiter och att jag har också förklarat att det jag skriver inte är lögner eftersom allting grundas i rapporter från oberoende och pålitliga organisationer som du också kallar för antisemiter. 

Du däremot duckar på alla mina frågor men jag förstår...har man inga argument då kan man bara spela död ;)
    FRÅGOR? Du ställer inte frågor. Bara retoriska i så fall. Du för ingen diskussion heller och du svarar inte på ett inlägg. Du rabblar bara din speciella uppfattning av 70 års historia, utan hänsyn till om man pratade om helt anat.  Om och om igen. Därför spam. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-11 12:28:09 följande:
    Som vanligt spelar du bara dum när du vill ducka frågorna. Det är enkelt att kolla tillbaka vilka frågor du fick. Jag tycker att det här är en seriös tema där man borde ha kolla på fakta. Det jag rabblar är fakta som jag också bevisar genom att länka till pålitliga källor. Jag länkar aldrig till några extremistiska bloggare och sionister så som du gör eftersom det är ren propaganda de levererar. Jag håller mig till fakta medans du bara tycker att man ska säga emot, trots att du inte har något att säga. Därför är 99% av alla dina inlägga meningslösa och intetsägande. 
    Kan du peka på någon fråga som du har ställt till mig ? I det inlägget som du syftade på? Visa nu var du har stället EN fråga som jag duckat för. Det är ju det som du brukar göra....
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-11 12:28:09 följande:
    Som vanligt spelar du bara dum när du vill ducka frågorna. Det är enkelt att kolla tillbaka vilka frågor du fick. Jag tycker att det här är en seriös tema där man borde ha kolla på fakta. Det jag rabblar är fakta som jag också bevisar genom att länka till pålitliga källor. Jag länkar aldrig till några extremistiska bloggare och sionister så som du gör eftersom det är ren propaganda de levererar. Jag håller mig till fakta medans du bara tycker att man ska säga emot, trots att du inte har något att säga. Därför är 99% av alla dina inlägga meningslösa och intetsägande. 
    Jag förstår PRECIS vad du menar. Om man inte vill veta av 99 % av innehållet för att det är fakta, då blir det ju inte mycket kvar.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-11 14:49:25 följande:
    Delvis är det som du säger men inte hela vägen. Du själv anklagar allt och alla för att vara antisemiter och judehatare när man egentligen kritiserar Israel och israels regering. ALLA andra länder och regeringar får man kritisera men inte just Israel..
    Vem försöker du lura? Ungdomar som inte vet? De bör redan veta, de har haft det i skolan. Självklart gäller yttrandefrihet generellt. 

Sedan är det tvärtom än vad du påstår - pressen bedriver rena hetskampagnen MOT Israel. De har ju fått ta tillbaka en hel del. Även BBC. Men det ingår ju i yttrandefriheten. Även om det kanske är på gränsen.
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2024-04-11 17:45:41 följande:
    Jag förstår. Men det finns väl många som inte anser att Hamas är en terrorgrupp? Som t.ex. Turkiets president som kallar dem "befriare", om jag minns rätt..
    Visst, ta bara Erdogan som moralisk förebild! Jag skulle inte ens vara förvånad...
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-12 10:13:51 följande:
    Du kan ju läsa, eller hur? Varsågod och läs. Jag tänker inte lägga min tid på att skriva dubbelt för att du sedan ska hävda att jag spammar. Pinsamt är det att du missar så mycket men ändå vill vara med på allting Tomte
    Du vet mycket väl att du inte har ställt någon fråga. Bara två påstående med frågetecken efter. Du bara hittar på och räknar iskallt med att folk inte orkar kolla. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-12 11:26:21 följande:

Det går inte att lura ungdomarna idag och det är inte mitt syfte heller. De flesta ungdomarna är välinformerade och protesterar mot Israel grymheter. Det är väldigt tydligt att det pågår påtryckningar från Israel för att begränsa yttrandefrihet i västvärlden.

Israel har kritiserats tex för att begränsa yttrandefriheten och rätten till fredliga protester, särskilt när det gäller pro-palestinska demonstrationer. Enligt rapporter från den svenska utrikesdepartementet har Israel sjunkit på pressfrihetsindex och omklassificerats från "fritt" till "delvis fritt"

Efter Israels militära operation mot Gaza i oktober 2023 har flera europeiska länder, inklusive Österrike, Frankrike, Tyskland, Ungern, Schweiz och Storbritannien, infört förbud mot pro-palestinska protester eller utövat politiska påtryckningar på polisen för att förhindra sådana demonstrationer.

PEN International har uttryckt djup oro över dessa försök att begränsa fredliga pro-palestinska protester och uppmanar alla stater att respektera, skydda och uppfylla rätten till fredliga sammankomster utan diskriminering.

Kritiker menar att dessa inskränkningar på yttrandefriheten och demonstrationsrätten otillbörligt begränsar möjligheten att uttrycka sig kring konflikten mellan Israel och Palestina.

Generellt sett har yttrandefriheten stått under press i flera länder under konflikter, där åtgärder införts för att begränsa vad som får uttryckas kring vissa kontroversiella frågor.

Sammanfattningsvis har Israel kritiserats för att, direkt eller indirekt, bidra till begränsningar av yttrandefriheten och demonstrationsrätten i Europa när det gäller pro-palestinska åsikter och protester.

Det handlar om något annat där än att man skulle begränsa yttrandefrihet. Det handlar faktiskt om säkerhet. Och tyvärr så har man låtit det gå lite väl långt redan i Sverige.  LÅNGT FÖRE oktober förra året. Och det har ju inte med Israel att göra. 

Det handlar snarare om att det finns grupper som nästan alltid blir våldsamma, som just inte demonstrerar fredligt. Vi hade samma situation med olika nynazister på 1990-talet - extrema demonstranter med våldsbenägenhet och eventuellt också motdemonstranter, och då börjar det bli våldsamt. 

Vi har haft situationer - t.ex. vid koranbränningar och även vid olika tillfällen i Malmö, där både polis och ambulanspersonal attackerades och hindrades från att göra sitt jobb. Och det måste man åtgärda. Man har varit lite för tveksam där. SÄGA får man det mesta, men det handlar just om våld och säkerhet. Visserligen har polisen och staten inte direkt gjort ett bra jobb där heller.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-12 13:26:53 följande:
    Du ljuger. Det handlar om FREDLIGA  demonstrationer som blir förbjudna.

Dessutom har du missat att man inte förbjudit Koran bbränninar trots riskerna. Man brände Koraner på löpande band.

Att man FÖRBJUDER ENDAST propalestinska demonstrationer vilket är att selektivt begränsa yttrandefrihet. 

Journalisterna  vittnar om hur de censureras sv Israel. I Gaza dödas journalisterna i en aldrig tidigare skådat omfattning.

www.reportrarutangranser.se/israel-kvaver-journalistiken-i-gaza/

Du beter dig väldigt illa mot folk här! Att anklaga andra för att ljuga, när det är ganska uppenbar att det inte handlar om sånt är illa. Jag brukar generellt undvika att säga att någon ljuger. Det är förolämpande, och oftast kan man inte veta säkert. 

I det här fallet är det helt idiotiskt! Varken polisen eller du KAN VETA detta.

Demonstrationer kan förstås bli våldsamma. T.ex. i Storbritannien har det varit mycket våld runt pro-Palestina-demonstrationer. Det har svenska polisen kanske tagit med i beräkning. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-12 15:02:39 följande:

Ja, men det är det du gör! Det är inte att bete sig illa mot folk utan ett konstaterande. Du ljuger och sprider sionistisk propaganda och jag kan inte hitta något annat bättre beskrivande ord. Varje gång jag säger så bevisar jag också med fakta från pålitliga källor. 

Alla demonstrationer kan bli våldsamma, men det finns otaliga exempel på att man med våld försöker hindra helt fredliga demonstrationer. Det har varit våldsamma demonstrationer även när man brände koraner, men dessa förbjöds inte. Man ska kunna demonstrera även mot Israels fruktansvärda  krigsbrott utan att bli slagen av polisen. Att tex arrestera folk bara för att det bär en palestinsk flagga är helt galet fel. 

Okej, då får vi antar att du verkligen aldrig ha lärt dig att bete dig som folk. Du verkar nämligen inte förstå hur man gör det. 
Svar på tråden Gaza eller Israel?