Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Gaza eller Israel?

Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:05:33 följande:
    Min erfarenhet är att ju äldre desto mer extrem och hatisk och intolerant.

Gällande barn...du sa själv att palestinska barn är potentiella terrorister och därmed legitima mål. Det är väldigt extremt. Sedan har du i princip försvarat allt det extrema våldet som Israel utövar över oskyldiga palestinier.

Om du inte vill uppfattas som extrem då borde du sluta skriva extrema kommentarer
    Stämmer inte, det finns undersökningar på det. Politiskt så är ungdomar de mest extrema och äldre människor röstar på mitten. Kolla vem som röstar på SD, V och MP! Inte de gamla.

Och nej, det hjälper inte att du förvrider allt jag säger. Jag har INTE sagt så. Jag har sagt att barn KAN vara tonåringar som krigar för Hamas. Alla under 18 räknas som barn. Hur kan man tjafsa mot något så självklart. Att inte alla omkomna barn är tonåringar förstår väl alla?! 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:08:04 följande:
    Det gjorde jag med flyt bara för att du ska bevisa en gång till att du är intolerant. 😜
    Tror jag inte. 
  • AndreaBD
    Tukt skrev 2023-12-07 23:00:58 följande:
    Inget går in va? Men utan att du ens svarat på mitt första inlägg testar jag att svara en sista gång till på dina teflonresonemang.
    Nej, journalister har i det här fallet inte varit där de "inte får vara". Vad nu det är...
    Sedan är det inte en journalistiskt framgångsrik metod att vara där man "inte får vara". Man är i stället där man kan jobba. Är det för farligt så blir det fullt upp med att hantera säkerhetsriskerna.  Utan man är där det faktiskt kan rapportera. Men mot prickskyttar är det svårt att försvara sig, var en än är.
    Herregud, jag kan väl inte täcka alla aspekter här, jag har även annat att göra. Och framför allt så går jag efter "oskyldigt tills skuld är bevisad".  Och det ÄR vanligt att journalister tar ganska stora risker. Men det menade jag allmänt, jag menade inte särskilt dessa i Libanon nu.

Jag har inte kollat detaljerna nu, men om du har gjort det: Kan man utesluta där att Israel har blivit beskjuten därifrån? Kanske har de också vapen som kör "hit and run", dvs. förflyttar sig till annan plats efter att ha skjutit. Vi har ju såna. Iofs så går det ganska fort ändå, så journalister i området borde inte ha missat det om det pågick beskjutning? Jag vet inte, många detaljer som man inte är insatt i. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:25:13 följande:
    När ska du sluta ljuga och komma med osannigar? Utbilda dig och läs innan du uttalar dig om något.
     Vilka röstar för SD? Det är äldre extremister. Nu har jag igen bevisat att du ljuger. Men som vanligt kommer du nu att säga något typ " men du tolkar det fel" 🤣
    Det säger mycket om dig att du tror att andra ljuger med flit. Jag trodde faktiskt att det var så. Det var så tidigare, det måste ha förändrats mycket. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:30:42 följande:
    Hur kan du komma med påståenden att det inte stämmer om du nu själv erkänner att du inte har någon aning om vad som hände? 

Varsågod, mera info. Läs och förstå!

www.reportrarutangranser.se/israel-utplanar-journalistiken-i-gaza-tio-reportrar-dodade-pa-tre-dagar-48-doda-sedan-krigets-borjan/
    Jag har också annat att göra än att bara läsa om sånt. Men jag har läst den här. Det framgår ju också att de flesta journalister blev dödade, INTE när de jobbade, utan hemma i sina hus med sina familjer. I Gaza. Varför var de kvar där? Visst, det finns inga garantier att man klarar sig även om man gör det, men att stanna kvar gör ju chanserna betydligt sämre. 

Det är ju inte heller omöjligt att några av dessa kan tillhöra Hamas? 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-08 16:59:03 följande:
    Hur mycket bevis du vill ha egentligen? Här kommer en till. Läs och förstå. Israel skjuter medvetet för att döda journalister. Israel skjuter även mot de som försöker hjälpa till. 

www.svt.se/kultur/forskaren-de-skjuter-med-avsikt-att-doda-journalisterna
    Tror du på allvar att en sån artikel är BEVIS? Det är bara en åsikt, en tolkning. Lite fakta finns alltid med, men den begränsar sig ju till hur många som har dött och om de var i tjänst då. Det beviser ingenting. 
  • AndreaBD
    RebeckaZ70 skrev 2023-12-08 18:29:33 följande:
    Det var gott om journalister som var embedded med hamasterroristerna den 7 oktober och var med och filmde deras mordorgier. Om dessa dödats är bar en välgärning. Ingen förlust.
    Okej. Jag trodde allt var filmat av terroristerna själva. Men det låter ju rimligt att de också hade hjälp med det. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    ClumsySmurf skrev 2023-12-08 19:59:26 följande:

2:48

😂😂😂

Han har ju helt rätt. Just det här med att folk är fega, det är ju så. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-07 23:30:42 följande:
    Hur kan du komma med påståenden att det inte stämmer om du nu själv erkänner att du inte har någon aning om vad som hände? 

Varsågod, mera info. Läs och förstå!

www.reportrarutangranser.se/israel-utplanar-journalistiken-i-gaza-tio-reportrar-dodade-pa-tre-dagar-48-doda-sedan-krigets-borjan/
    Det DU länkar till är i alla fall inte värt att läsa. Jag har redan tittat på allt för många som innehöll inget av värde.
Svar på tråden Gaza eller Israel?