Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?

Nej , men jag förväntar mig att personen accepterar att jag inte inte kommer utan sura miner. 
    Jag tar aldrig för givet att djur ( eller barn ) är medbjudna om det inte gäller människor jag känner väl och vet från tidigare att hubd /katt / barn är välkomna. 

Kvinnan med bebis var den som absolut ville ses om jag kommer ihåg rätt.

Man bestämmer vilka är välkomna i ens hem givetvis. 
    Och man kan tacka nej till en inbjudan. 

Enligt min erfarenhet det förekommer ibland att någon vill att man kommer utan hund / katt / barn och blir sur när personen tackar nej.

• Anonym (B)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-16 11:32:14 följande:
    Bra tänkt, det där gäller även andra saker: att folk kan ha svårt att säga nej. Till och med när premisserna är helt klara.

Vi hade till exempel ett barnfritt bröllop, och det skrev vi i inbjudan så att det inte skulle föreligga några tveksamheter. Ändå var det tre stycken som ringde och frågade om de inte kunde få ta med barnen ändå, hemskt otrevligt! Med diverse "anledningar" som jag visst kunde förstå, men det var inte mitt problem, inte min sak att lösa; min man och jag VILLE HA ett barnfritt bröllop! Ytterligare en person frågade inte, utan tog bara med sig barnet! :o 
    Hur har ni löst detta ? Har ni skickat hem barnet och föräldern?  
  • Anonym (B)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-20 17:04:07 följande:
    Nä. Barnet fick vara där. Men vi fasade ut den familjen ur vår vänkrets.
    Hoppas hen gnällde inte om " barnmat " till barnet.
    Och andra krav gällande anpassning till barnet.

Alkoholfritt och pizza och barnmusik. ;) 

Riktigt dåligt still med tanken att alla andra med barn ordnade barnvakt ( eller kanske tackade nej. )
Svar på tråden Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?