Inlägg från: Anonym (Lova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lova)

Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?

I mitt hem får ingen hund komma in och det är jag tydlig med att säga om någon med hund ska hälsa på. Har allergi och tycker det är allmänt ofräscht med hund. 

• Anonym (Lova)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-18 09:56:49 följande:

Nej, det gjorde vi faktiskt inte, nu var det inom familjen så vi kände de flesta. Jag skulle inte ta med hunden till en större fest, med okända. 

Så det finns ju undantag, men i princip är det så att om inte vår hund är välkommen stannar vi oftast hemma. När man bara har en hund och inte har hundgård kan man inte lämna hunden så länge , vår hund klarar Max tre till fyra timmar själv. 

Semestern planeras också helt efter hunden, vi åker till ett ställe i fjällen där hunden får vara med överallt, vi åker längdskidor med honom. 

Låter som rena mardrömmen att behöva planera sitt liv efter en hund hela tiden. 
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Ex hundägare) skrev 2023-11-18 13:50:34 följande:
    Varför det? Att ha hund behöver passa med ens livsstil, men jag ser verkligen inget fel med en sådan livsstil.
    En hund passar inte mig helt enkelt. Jag vill vara fri och skulle känna mig låst med en hund. 
Svar på tråden Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?