Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?

Det beror lite på vem det är, till vissa tar jag bara med hunden och andra frågar jag innan. Men får jag inte ta med hunden så tackar jag nej. Men om det som i ditt fall är allergi, så skulle jag kanske tänka annorlunda 

• Anonym (M)
    Forumvärd skrev 2023-11-15 14:55:59 följande:

Vi tar aldrig med våra hundar till någon.
    Vi har Kaukasisk ovtjarka. Även om hundarna är lojala och snällast i världen mot oss så är det en ENORMT skarp ras. Används som vakthund och skyddshund. Funkar även bra som herdehund då de inte backar för något.
    Kanske inte den mest lämpligaste hunden att ta med sig.
    // FlörtTyst
    Vi har även Fransk bulldogg men det  är en ras som i princip är snälla och goa. Riktiga clowner.
    Även om vi haft en Chihuhua så hade det inte varit självklart att ta den med sig. Man frågar väl värden först? Skrattande

Kaukasisk Ovtjarka: Inte våra hundar men detta är Ovtjarka
    Lite skämtsamt och i samma veva sant om något hotar deras flock.

Har också en stor utpräglad vakthundsras men lagt mycket (enormt) jobb ända sedan valptiden på social- och miljöträning så det ska funka att ta med i alla situationer.
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2023-11-15 16:33:42 följande:

Alla som känner oss vet redan att vår hund hänger med oss till de flesta ställen. Men om någon skulle önska att vi inte tog med honom, så får de säga det, och då kan en av oss stanna hemma med honom. Jag tycker inte om att lämna honom ensam; han har haft ett så eländigt liv innan han kom till oss (gatuhund från Bukarest) att jag vill ge honom det bästa nu, de år han har kvar. Kan vara sådant som ligger bakom, när folk tar med sig sina hundar, just saying. 

Borde vara självklart. Tar man sig an en hund, fd gatuhund eller ej, så anser jag att dens välmående ALLTID går före vänner.
Svar på tråden Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?