Förväntar ni att er hund ska följa med hem till era vänner?
Vet inte dina vänner att du är allergisk? Jag har inte hund själv men för mig känns det självklart att hundägare tar med sig hunden när de besöker mig de behöver inte fråga först.
Vet inte dina vänner att du är allergisk? Jag har inte hund själv men för mig känns det självklart att hundägare tar med sig hunden när de besöker mig de behöver inte fråga först.
Agda90: Jo, det gör man nog. De flesta hundar kan vara själv några timmar.
Man kan inte lämna en hund ensam mer än några timmar ägaren kan alltså tvingas hitta hundvakt om hunden inte får följa med. Jag gillar hundar och blir bara glad när de kommer.
Hund, kanin, marsvin och häst är olika arter med olika behov så det går inte att jämföra. Jag skulle inte försöka rida på ett marsvin, ge en kanin kattmat eller låta en häst bo i min lägenhet.
Det är stor skillnad på att vara allergisk och situationen i den andra tråden. Där handlade det om att mannen tyckte hundar var orena idéen verkade inte ens komma från ts kompis. Ts vän försökte dessutom diktera vad ts skulle göra i sitt eget hem enligt hennes mans önskemål.
Allergier är jätteviktigt att respektera, personen som är allergisk kan få ett astmaanfall eller allergisk chock och dö. Åker jag hem till en pälsdjursallergiker byter jag alltid till nytvättade kläder och ser till att inte klappa mina katter innan jag går.