Inlägg från: Tänk logiskt |Visa alla inlägg
  • Tänk logiskt

Vill män ha mer sex än kvinnor?

Jag har tittat på ett antal amerikanska Youtubevideor med budskapet att mannen vill ha mer sex än kvinnan i en relation. Att många män är frustrerade för att deras fruar/sambor nästan inte vill ha sex alls.

Men är det så? Har kvinnor allmänt mindre lust än män? Eller är det ett specifikt amerikanskt fenomen?

Själv har jag bara haft ett fåta relationer och de varade bara några år och var långdistansrelationer, men de kvinnor jag var ihop med då ville ha sex lika ofta som jag.

• Svar på tråden Vill män ha mer sex än kvinnor?
  • Tänk logiskt
    Tow2Mater skrev 2023-11-15 00:18:26 följande:

Svenska kvinnor har ju forskola vare sig de är hemma, är fl-lediga, sjukskrivna eller vad som. De vabbar ju konstant. Minst 5 veckor semster plus alla helgdagar och klämdagar. De har all energi i världen jämfort med amerikanska kvinnor som jobbar heltid for att bekosta fsk och obefintlig vab och en veckas semster per ar, bara juldagen ledig i jul, och det finns nog inte ens ett engelskt ord for klämdag.

Så minskad sexlust beror bara på att kvinnor är utarberade och inte har tid för sex? Hade de mer riktig fritid skulle de vilja ha mer sex alltså?
  • Tänk logiskt
    Anonym (.) skrev 2023-11-15 07:50:51 följande:

Amerikanska män som beklagar att de inte får sex? Alltså feta fula Trump lovers som sitter med öl framför tv och inte fattar varför det blir så lite sex.

Riktigt så är det inte. Det finns kvinnliga youtubers som tar männens parti och är kritiska mot hur kvinnor begandlar män (t.ex. Emily W King). Jag vet dock inte vem de röstar på. Några av dessa kvinnor anser t.o.m. att kvinnor har mer eller mindre skyldighet att ställa upp på sex. Jag kan inte säga att jag håller med.
    Det dumma är att bara för att jag tittat på några sådana videor så har jag hamnat i en filterbubbla där jag får upp många såna videor, men har svårt att hitta videor som är mer kritiska mot män. Det är inte bra. 

• Tänk logiskt

Jag noterar med tuillfredsställelse att det finns kvinnor som inte alls har mindre sexlust än sina män. Kanske är Sverige mer jämställt än USA.

Svar på tråden Vill män ha mer sex än kvinnor?