• Tänk logiskt

    Vill män ha mer sex än kvinnor?

    Jag har tittat på ett antal amerikanska Youtubevideor med budskapet att mannen vill ha mer sex än kvinnan i en relation. Att många män är frustrerade för att deras fruar/sambor nästan inte vill ha sex alls.

    Men är det så? Har kvinnor allmänt mindre lust än män? Eller är det ett specifikt amerikanskt fenomen?

    Själv har jag bara haft ett fåta relationer och de varade bara några år och var långdistansrelationer, men de kvinnor jag var ihop med då ville ha sex lika ofta som jag.

  • Svar på tråden Vill män ha mer sex än kvinnor?
  • Tow2Mater

    Svenska kvinnor har ju forskola vare sig de är hemma, är fl-lediga, sjukskrivna eller vad som. De vabbar ju konstant. Minst 5 veckor semster plus alla helgdagar och klämdagar. De har all energi i världen jämfort med amerikanska kvinnor som jobbar heltid for att bekosta fsk och obefintlig vab och en veckas semster per ar, bara juldagen ledig i jul, och det finns nog inte ens ett engelskt ord for klämdag.

  • Pundran

    Nä, det tror jag inte. Jag vill ha sex oftare än min make vill och så har det även varit i tidigare förhållanden.

  • Tänk logiskt
    Tow2Mater skrev 2023-11-15 00:18:26 följande:

    Svenska kvinnor har ju forskola vare sig de är hemma, är fl-lediga, sjukskrivna eller vad som. De vabbar ju konstant. Minst 5 veckor semster plus alla helgdagar och klämdagar. De har all energi i världen jämfort med amerikanska kvinnor som jobbar heltid for att bekosta fsk och obefintlig vab och en veckas semster per ar, bara juldagen ledig i jul, och det finns nog inte ens ett engelskt ord for klämdag.


    Så minskad sexlust beror bara på att kvinnor är utarberade och inte har tid för sex? Hade de mer riktig fritid skulle de vilja ha mer sex alltså?
  • Tow2Mater
    Tänk logiskt skrev 2023-11-15 00:26:13 följande:
    Så minskad sexlust beror bara på att kvinnor är utarberade och inte har tid för sex? Hade de mer riktig fritid skulle de vilja ha mer sex alltså?
    Jag sa inte bara. Men ork är säkert en del. Tid tror jag inte är ett problem egentligen.
  • Anonym (Ballefjanten)

    män är vandrande k*****
    män tänker bara på en sak
    män tänker med k****

    Enligt kvinns.

  • Postman

    Ja jag tror kvinnor har mindre lust. Kvinnor håller också på sig mer även om de har lust, de har så många spärrar. Män har mer lust och mycket mindre spärrar. Det är vad jag upplever I alla fall.   

  • Anonym (.)

    Amerikanska män som beklagar att de inte får sex? Alltså feta fula Trump lovers som sitter med öl framför tv och inte fattar varför det blir så lite sex.

  • Mandel

    Jag är kvinna och har väldigt gärna sex, men då ska det ju vara med en människa jag är attraherad av och är man ex gifta så är det andra krav för att känna attraktion än vid särbos, KK, one nights osv.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (L)

    Män som grupp har större sexlust än kvinnor som grupp är jag sker på. Däremot finns så klart många relationer där kvinnan har mest lust.

Svar på tråden Vill män ha mer sex än kvinnor?