Inlägg från: Anonym (Lumlumi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Mrs Moneybags skrev 2023-11-15 10:36:13 följande:
    Är det här spelet verkligen det viktigaste i ditt liv just nu? 

Eller kan du tänka dig att vara generös och ge ditt barn något kul från ett hem där saker har gått snett så att hen har något positivt från dig med sig? 
    Det blir i slutändan JAG som kommer få lägga ut pengar på eventuella Slitage reparationer, och minneskort om deras barn också ska spela på de och göra egna profiler. 
  • Anonym (Lumlumi)
    Mrs Moneybags skrev 2023-11-15 11:01:48 följande:
    Det känns som att du fokuserar på småsaker såsom ett tv-spel när ditt barn har farit illa och måste omplaceras. Lägg ner striden om leksaker och försök att tänka lite större. 

Om du skickar med barnet tv-spelet ser jag inte hur du skulle behöva betala reparationer mm. Det är ju familjehemmet som får pengar för att ta hand om ditt barn inklusive reparation av leksaker och annat. Du kommer inte behöva fixa minneskort om du inte ens har spelet. Det får de fixa. 

Du kan köpa ett annat spel så småningom till dig själv. 
    Ja men låt dom ta de då, kan dom samtidigt ta datorn min som mitt barn ibland lånar för att spela roblox, mitt barn tycker ju också om bilen våran, då kan dom ju ta den också, katten kan dom ju då också ta, gillar att se youtube på tv, då kan dom ju ta tv:n när dom ändå plockar grejer..
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 10:58:17 följande:

Ts: Och varför ska de andra barnen göra egna profiler? 

Ja, slits gör det oavsett vem som använder det. Varför ska du ha nytt minneskort? 

Duh...??? Det finns inte något integrerat minne i en vanlig Nintendo Switch.
    Profiler och sparade spel tar minnesplats Duh!! Artard!!!
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 11:19:12 följande:
    Du behöver fortfarande inte något nytt minneskort. Och det behövs inte heller görs nya profiler. 

Du fokuserar på helt fel saker. Fokusera på relationen till ditt barn och ditt barns välmående istället för ett jävla skitspel. Och ta itu med ditt spelmissbruk! 

Och nej, jag är ingen en artard (ja, jag vet vad det betyder...)
    Spelmissbruk??
    Ja, jag ska sitta på bidrag och bara sitta hemma och spela spel 24-7 tills jag går i pension. Ska bli så jävla skönt att inte jobba eller ta något ansvar.
    Bara leva på nudlar och ravioli på burk till jag dör...

ÄR DU HELT PUNDAD?
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Tråkiga mamman) skrev 2023-11-15 11:20:21 följande:
    Men ge dig, har du gjort något vettigt idag?
    Promenerat, joggat, gymmet?
    Läst på om hur myndigheterna är organiserade?
    Jobbat på din vuxenroll?
    Sökt jobb?
    Förbättrat ditt CV?
    Volontärarbete?
    Bakat bröd?
    Eller är det bara navelskådande?
    Jag tog en långpromenad igår, nu ligger jag i sängen hela dagen med 2 fetstora blåsor som går från mitten av foten över fotvalvet.. gör inte många knop på ett tag.
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 11:25:09 följande:
    Uppenbarligen är spelen mera värd för dig än ditt barns välmående. Så ja, det är att bara spelmissbrukare. Och nej, jag är inte helt pundad men du verkar vara. 
    Ge dig för helvete , jag sitter inte ens och spelar fullt 1 timme om dagen.
    Har jag aldrig gjort
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 12:09:08 följande:

Ts: Och ändå så är spelen viktigare än ditt barn. 

Då byter vi ...

Pedin i phith in aniron, a nin ù-cheniathog:
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 12:28:22 följande:
    *kan hindra dig. 

Och nej, du är inte den enda som kan icke-verkliga fangasy språk. 
    qItoy
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 12:41:59 följande:

Ts: Moget av dig att kalla mig prostituerad. Fokusera på att få tillbaka ditt barn istället. 

cào n? m?
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-15 13:15:57 följande:
    På riktigt ts? Det är detta du väljer att fokusera på? 

Ja, ditt barn har det så mycket bättre bort från dig. 
    Teylupil kalweyaveng
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 13:41:57 följande:
    Med tanke på att TS använder ett hittepå språk här så skulle jag dessutom tippa på en mognad på 10 år (?) så ännu en anledning till att barnet får stanna i familjehemmet. 
    Du som har SÅ mycket svar på allt och allt som rör allt med soc

SVARA DÅ PÅ VARFÖR DOM ANVÄNDE GAMLA UTREDNINGAR I DOMSTOLEN PÅ UTREDNINGAR SOM BLIVIT ÅTGÄRDADE OCH NERLAGDA???????????? 

NÄR SKA DOM UPPDATERA DETTA JÄVLA LVU DÅ, EFTER 30 ÅR TILL NÄR DEN PASSERAT 60 ÅRS JUBILEUM?????
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 14:12:30 följande:
    Jag bryr mig inte om vad de har använt eller inte. Jag svarar på det jag har läst här. Någon som påstår sig vara vuxen som inte ens kan se till sitt barns bästa och lämna över en spelkonsol för att barnet ska ha det bra, en person som beter sig omoget, hatar kvinnor och babblar rappakalja på ett påhittat språk och som prioriterar spel framför att återuppbygga relationen till sitt barn för att få tillbaka vårdnaden om barnet. Och ej att förglömma, som inte är kapabel att intressera sitt barn för ett hälsosamt liv. Och just, saknar intresse för att gå föräldrarkurser för att bli en bättre förälder. 

Jag tror att jag har summerat allt som du har skrivit i den här tråden gällande ditt barn
    F O 
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Pia) skrev 2023-11-15 14:18:31 följande:
    Sant! Tänkte det att en spelhall kan man väl låta bli att gå till. Välj ett cafe istället.
    De är också ett cafe.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 14:26:40 följande:
    Alltså jag kan franska, tyska, spanska, engelska, polska utöver svenska men ditt hittepåspråk kan jag inte och tänker inte lära mig heller. Så vill du ha något sagt ta det på svenska eller knip käft!
    Sen när blev F O ett hittepå språk? Det är en förkortning!

Du får rätta mig om jag har fel, men jag får vibbar av dig som anti allt som inte har med svenska dokumentärer att göra och tycker att all form av filmsvåld, sci-fi, fantasy, krig, anime är porr, och andra typer av utländsk eller hittepå figurer är idiotiskt slöseri med tid.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-15 14:26:40 följande:
    Alltså jag kan franska, tyska, spanska, engelska, polska utöver svenska men ditt hittepåspråk kan jag inte och tänker inte lära mig heller. Så vill du ha något sagt ta det på svenska eller knip käft!
    Sen skiter jag fullständigt om du är en polyglott eller inte.
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..