• Agda90

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 13:53:07 följande:
    Du som har SÅ mycket svar på allt och allt som rör allt med soc

SVARA DÅ PÅ VARFÖR DOM ANVÄNDE GAMLA UTREDNINGAR I DOMSTOLEN PÅ UTREDNINGAR SOM BLIVIT ÅTGÄRDADE OCH NERLAGDA???????????? 

NÄR SKA DOM UPPDATERA DETTA JÄVLA LVU DÅ, EFTER 30 ÅR TILL NÄR DEN PASSERAT 60 ÅRS JUBILEUM?????
    Jag bryr mig inte om vad de har använt eller inte. Jag svarar på det jag har läst här. Någon som påstår sig vara vuxen som inte ens kan se till sitt barns bästa och lämna över en spelkonsol för att barnet ska ha det bra, en person som beter sig omoget, hatar kvinnor och babblar rappakalja på ett påhittat språk och som prioriterar spel framför att återuppbygga relationen till sitt barn för att få tillbaka vårdnaden om barnet. Och ej att förglömma, som inte är kapabel att intressera sitt barn för ett hälsosamt liv. Och just, saknar intresse för att gå föräldrarkurser för att bli en bättre förälder. 

Jag tror att jag har summerat allt som du har skrivit i den här tråden gällande ditt barn
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-15 14:20:11 följande:
    F O 
    Alltså jag kan franska, tyska, spanska, engelska, polska utöver svenska men ditt hittepåspråk kan jag inte och tänker inte lära mig heller. Så vill du ha något sagt ta det på svenska eller knip käft!
  • Agda90
    Anonym (Erfaren) skrev 2023-11-16 15:47:16 följande:
    Fast nu vet vi ju inte varför barnet togs av soc.
    Vi vet det som TS har valt att dela med sig av. En anledning var att TS la ansvar och/eller krav på barnet att utöva sport och det andra var att TS inte kunde hjälpa barnet till bättre livsvanor för att börja gå ner i vikt. 

Sen finns det säkert massor som TS inte har tagit med eftersom det har varit ett par vändor med soc tidigare. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-16 17:14:09 följande:
    Tyvärr är jag inte en Psykolog så jag kan inte svara på din fråga om TS är funtad eller inte.
    Jag har suttit och läst hela tråden med alla svar, tycker att de saknas information då de verkar vara luckor lite här och där med information.
    Jag kan ha missat något, har TS nämnt om han fått erbjudande av socialen om föräldrakurser?
    Det behöver han inte göra. Det brukar vara ett krav från soc ganska tidigt i utredningarna. Har det gått till domstol så har man provat allt!
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-16 18:15:58 följande:
    Då kanske jag har fått dig att förstå att jag väljer att inte dra slutsatser när jag inte har hela historien.?
    Så om du se ett ban fara illa vänder du ryggen till för att du inte vet hela historien?

Soc "tar" inte barn för skojs skull. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-16 19:05:43 följande:
    Men de jag tror TS menade är att man kan inte gå ner i vikt på några dagar.
    Har själv haft problem med övervikt när jag var yngre och de tog mig ca 6 månader att börja se resultat.
    Vilket ansvar har TS lagt på barnet?
    Nu har du ju en åsikt!
    Och den baserar du på lika bristfällig information som du anser att vi andra har gjort!

Ja, det tar tid att gå ner i vikt. Men det tar ungefär en vecka att lägga om matsedeln och matinköpen och DET visar att man vill. TS har inte gjort något sken alls av att ha lyft ett finger för att det ska hända. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 10:53:50 följande:

Jag kan lägga EN åsikt iaf om att FL kan ta denna tråd och eliminera den då dom flesta verkar inte vilja hålla vänlig ton och trycker ner TS lite onödigt.
    Vid vänligare kommentarer tror jag säkert att TS hade öppnat sig mer om situationen.
    Om du nu jobbat tidigare inom soc som du skrivit tidigare kanske du inte skulle ha varit så otrevlig och kalla en hobby för ett larvigt spel och be TS växa upp.
    Jag spelar samma kortspel som TS, håller dessutom på att lära upp min äldsta son i spelreglerna och hur man spelar, då är jag också larvig.

Sluta vara så "tantig" Ingen har väl kallat dina hobbyer för larviga eller?
    Om man låter spelet gå före att vara en närvarande förälder som ser sitt barns bästa så ja, då är spel larviga och du kan kalla mig för tant, tom kärring, utan några citattecken för jag står fast vid min åsikt.

TS fick bra råd i början, eller har du missat att det första jag skrev var att han skulle ta kontakt med handläggare på soc?
    Men istället för att ta till sig råden gick TS om som en ångvält om sitt kvinnoförakt och hur han skulle ta hyra för sitt Nintendo. 

Jag skrev att jag har jobbat inom soc, inte att jag har arbetat som handläggare och jag väger inte mina ord på en guldvåg när föräldrar behandlar sina barn som skit
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 11:31:13 följande:
    Tack för kritiken,, har du någon hobby jag kan kritisera dig om?
    Alla får absolut ha sin åsikt, men jag skulle gärna vilja utmana dig att  skriva ett inlägg om att MTG är löjligt i ett MTG forum.
    Här, go bananas på mina hobbysar:
    Boxning - MIN hobby
    Cirkelträning/styrketräning - min och dotterns 
    Trädgården, odling av grönsaker, frukt och bär - hela familjens hobby.

Sen har barnen egna hobbysar bla fotboll. Min man och barnen löptränar. Men där är inte jag engagerad. 

Kritisera på du. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 11:40:00 följande:
    Du hänger på gym alltså?
    Vad är det för fel med gym?
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:10:21 följande:
    Vars ska jag börja? 
    Vad i ett gym ger dig samma " workout" som att köra fast med en snöskoter och att du ska slita upp denna och gräva med en spade i varma kläder?, Sist jag var på gym så har jag inte sett någon träna i full skotermundering.
    Är det den nivån du sjunker till?

Där jag bor har vi knappt snö på vintern så vad sjutton ska jag med snöskoter till?
    Och om du inbillar dig att gräva fram en snöskoter är det enda sättet att få en helkroppsträning på så är du ute och cyklar
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:16:56 följande:
    Sen i en artikel av Andrew Merle: You don?t need to lift heavy weights or grind through high intensity interval workouts to live a long and healthy life.

Sen vet man inte heller vilka personer som går på gym när dom fortfarande under sjukdom eller efter sjukdom men fortfarande smittsam..

Jag har jobbat med en kille vid ett tidigare jobb, han jobbade även vid magsjuka, skulle inte förvåna mig om han jobbat om han fått covid heller.
    Just gym var bland de säkraste ställen att vistas på under covid. Vi som är på gym är noga med att rengöra de maskiner och utrustning som vi har använt. 

Och att folk går runt med smittor som de delar till alla är inget nytt. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:16:56 följande:
    Sen i en artikel av Andrew Merle: You don?t need to lift heavy weights or grind through high intensity interval workouts to live a long and healthy life.

Sen vet man inte heller vilka personer som går på gym när dom fortfarande under sjukdom eller efter sjukdom men fortfarande smittsam..

Jag har jobbat med en kille vid ett tidigare jobb, han jobbade även vid magsjuka, skulle inte förvåna mig om han jobbat om han fått covid heller.
    Sen bara för att man tränar på gym betyder det inte att man lyfter tungt. 

Och eftersom du refererar till gym som en smittohärd och sedan till din kollega... Antingen jobbar du på gym eller så har du precis själv skrivit att det finns andra ställen att bli smittad. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:33:25 följande:
    Jag behöver inte gym för att använda en fånig maskin för att röra på mig, vill jag gå så går jag på promenader, behöver inte heller nån fånig cykelmaskin i en lokal då jag har en cykel jag använder både asfalt och offroad.

Så i min åsikt där är at jag åtminstone tycker att gym är löjligt.
    Varför ska jag lägga pengar på gymkort när jag är ute med cykel eller till fots, GRATIS?? 
    Jag går på gym för att träna boxning. För att lära sig tekniken krävs att man tärnar med och för någon . Det lär man sig inte själv.

Jag förstår din poäng då vi är flera stycken som anser att tv spel är larvigt och att du inte håller med oss. Men du förstår inte poängen med varför vi anser att det är larvigt och det kommer du nog aldrig att göra.
    Människan är inte skapt för att sitta still så länge framför en skärm. Våra hjärnor mår inte bra av det. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 12:57:22 följande:
    Total workout fick man i början av 1900 på ett jordbruk UTAN gym, varför jobbar du inte med gammaldags jordbruk då istället?

Och livslängden på den tiden var ungefär 60 år. Idag är den över 80. Varför gå tillbaka till en tid när man inte levde så länge?

• Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 13:06:01 följande:
    Har inte du överskridit den rekommenderade skärmtiden idag ännu?
    den du är så orolig över..
    Nope. Sitter och jobbar med säkerhetsrutiner i några timmar till. Men är jobb dagen är över så blir det ingen mer skärmtid alls. 
  • Agda90
    HeiHei skrev 2023-11-17 14:08:24 följande:
    Inte ens tv?
    Inte ikväll
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..