• Anonym (Rövhatt)

Vill han kanske ha mig eller vad

Jag beklagar verkligen.  Men han har gjort slut och slut betyder slut. Att han babblar om att kanske försöka igen nån gång nånstans är bara ett sätt att försöka vara snäll och hoppas på att du en dag kanske kan återgälda den snällheten med att kunna vara ett ligg om inget bättre dyker upp... Han vill inte ha dig tillbaka som partner men som möjligt ligg. Det är därför han säger nej på din direkta fråga. 
    Det är inte särskilt troligt att han kommer tillbaka överhuvudtaget om han nu är på dejtingsidor och poängterar att han är singel och kommer att träffa andra. 
    Om ni nu har haft problem från och till under lång tid och inte längre ligger med varandra finns det ju inte direkt så mycket att komma tillbaka till och varför skulle han det om han kanske hittar en ny partner? 

Jag är ledsen men han försöker vara så ärlig han kan samtidigt som han trasslar in sig i falska förhoppningar genom att försöka ha dig kvar som nån nödlösning eller plan B. En jävla rövhatt. Varför ska du acceptera det?  Du är värd bättre än så. 

• Anonym (Rövhatt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 18:35:24 följande:

Han skriver till exempel såna här saker till mig som får mig undra så mycket:
    "Jo, Jag förstår ! Och jag med ! 

Inte sovit nästan !

Jag har också mycket jag vill säga som jag inte vill säga ÄN iaf? 
    För jag vill se om det stämmer efter vi tar lite mer distans." 
    Liksom det känns som han både vill/tro på oss men endå måste göra detta för att må bättre.  Det gör så ont. 
    Grejen är att han kan tycka och tänka samma saker som dig och hålla med massor och ÄNDÅ vilja göra slut och gå vidare. För att göra slut ändå väger tyngre för honom. 

Glöm inte bort att det faktiskt finns en anledning att han vill göra slut. Han har sett och förstått saker och kommit till en punkt där han inte vill mer. Ni har ju haft det sämre under en lång tid och det har sina anledningar. 

Och nej jag är ledsen,  han vill inte mer. Han ser inte något ni i framtiden. Han har ju klart och tydligt sagt nej. Han kan däremot vilja vara vän med dig och därför vilja göra avslut så snällt som möjligt så att ni ändå kan ha en vänskaplig relation för att underlätta för era familjer och vänner. 
  • Anonym (Rövhatt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 19:11:19 följande:

Samt i panik sen årsdagen så försökte jag ha sex med honom och då kände han som att jag försöker ha sex pågrund av panik av att försöka rädda förhållandet och att jag gör det ej av rätt anledning med att etc vara kåt. Utan att jag försöker använda mer min kropp för att han ska stanna kvar.

Och han hade ju rätt eller hur? 
    Du måste försöka acceptera att han har bestämt sig.  Ju mer du gör saker i desperation ju mindre kommer han vilja ha något med dig att göra. 
    Gör inte så här mot dig själv och honom. 
Svar på tråden Vill han kanske ha mig eller vad