• Anonym (Ledsen)

Vill han kanske ha mig eller vad

Hej!

Känner att jag behöver lätta på mitt hjärta här och få samtidigt, förhoppningsvis, råd eller höra om andra har varit med om något liknande. 

För två dagar sedan så gjorde min f,d sambo/pojkvän slut med mig efter 8 år tillsammans. Jag är 28 år och han är 37 år gammal. 

Generellt så har vi alltid haft en kul förhållande och ett kärleksfullt. Dock sista 2 åren så har vi haft lite tuffare men visat fortfarande kärlek och uppskattning till varandra. Men att vi hade till exempel inte sex och vi orkade inte göra saker ihop efter sena pass på jobben men är ha myskvällar hemma. 

Iallafall.  För cirka någon vecka sen på vår 8 årsdag tillsammans, så upptäckte jag  när jag kom hem från jobbet vid ett tillfälle på kvällen att han hade en dejting app. Jag konfronterar honom och han förnekar i början men förstår att jag fattar. Han berättar då att han är osäker på hans känslor och mår dåligt inombords.  Och har ångest och känner sig så förvirrad i sitt 

• Svar på tråden Vill han kanske ha mig eller vad
  • Anonym (Ledsen)

*I sitt liv. Han berättar också att han älskar mig men vet ej vad han vill eller ha i framtiden. 
    Jag bönar och ber att han ej ska lämna mig och vi går dagar med att undvika samtalet. 
    Tills i förrgår då han tar action med att göra slut med mig och förklarar att han för det för att han mår så dåligt inombords och måste göra detta för våran skull för annars kommer han aldrig kunna veta vad han behöver för att ej vara så förvirrad.
    Och säger att han vill ha en paus. 
    Dock han menar att hans paus är att vi ska flytta ifrån varandra och ha möjligheten att dejta andra om vi vill det eftersom vi är officiellt "singlar" nu. Han vet hur mycket jag älskar honom och vill fortfarande ha kvar honom. Och jag har sagt till honom att jag kan ge honom en paus för att han ska hitta själv igen men att vi ska ej träffa andra då. Han säger emot.  

Och nu är då min fråga.. 
    Han säger att vi måste ha ett avstånd och göra saker på egen hand för att han ska kunna bearbeta. För han erkänner att han har någon typ av depression och mörka tankar. Han säger också han gör detta för våran skull för att kanske en dag i framtiden så kanske detta kan räddas oss genom att "hitta tillbaka" till hur vi var dom första åren. Vilket då ger mig hopp att han vill ha mig fortfarande men han säger då nej och att han ej vet. 
    Hur hade ni tänkt om er partner behöver tid för han mår dåligt och vill klippa alla band men säger endå att ni kanske hittar tillbaka till varandra en dag. Om nu det händer. Men att vi får fortfarande träffa andra.

För jag är helt förvirrad och förtvivlad.

• Anonym (M)

Du har väl inget annat val än att göra som han vill då. Du kan ju inte förbjuda honom att träffa andra, bara att säga att då är det slut mellan oss.

• Anonym (Rövhatt)

Jag beklagar verkligen.  Men han har gjort slut och slut betyder slut. Att han babblar om att kanske försöka igen nån gång nånstans är bara ett sätt att försöka vara snäll och hoppas på att du en dag kanske kan återgälda den snällheten med att kunna vara ett ligg om inget bättre dyker upp... Han vill inte ha dig tillbaka som partner men som möjligt ligg. Det är därför han säger nej på din direkta fråga. 
    Det är inte särskilt troligt att han kommer tillbaka överhuvudtaget om han nu är på dejtingsidor och poängterar att han är singel och kommer att träffa andra. 
    Om ni nu har haft problem från och till under lång tid och inte längre ligger med varandra finns det ju inte direkt så mycket att komma tillbaka till och varför skulle han det om han kanske hittar en ny partner? 

Jag är ledsen men han försöker vara så ärlig han kan samtidigt som han trasslar in sig i falska förhoppningar genom att försöka ha dig kvar som nån nödlösning eller plan B. En jävla rövhatt. Varför ska du acceptera det?  Du är värd bättre än så. 

• Anonym (Mannen)

Min tips om du vill ha kvar honom är att försöka strunta i honom. Satsa på dig själv. Träna 5 dagar i veckan och gör andra saker som gör dig mer attraktiv. Umgås med vänner.

Skaffa en dejting-app du med. Du lär få betydligt mer respons än vad han får. 

• NinniQX

Ni kommer inte ha en paus. Han har gjort slut och när han säger att ni kanske hittar tillbaka till varandra eller rädda ert förhållande är bara strunt prat för att inte göra dig ledsen. 
    Det är tråkigt att han gjorde slut, men jag känner att du ska inte vänta på honom. Hitta tillbaka till dig, gör rolig saker. Lär dig nya saker. Slösa inte bort tiden på att vänta. För det lär inte han göra. 

• Anonym (Ledsen)

Han skriver till exempel såna här saker till mig som får mig undra så mycket:
    "Jo, Jag förstår ! Och jag med ! 

Inte sovit nästan !

Jag har också mycket jag vill säga som jag inte vill säga ÄN iaf? 
    För jag vill se om det stämmer efter vi tar lite mer distans." 

Liksom det känns som han både vill/tro på oss men endå måste göra detta för att må bättre.  Det gör så ont. 
  • Anonym (Bryt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 18:35:24 följande:

Inte sovit nästan !

Liksom det känns som han både vill/tro på oss men endå måste göra detta för att må bättre.  Det gör så ont. 
    Gör dig själv en tjänst och tolka inte in saker i det han skriver. Det är slut mellan er. Förstår att det gör jätteont, men smärtan kommer att pågå längre om du börjar hoppas på något som inte finns där.
  • Anonym (Rövhatt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 18:35:24 följande:

Inte sovit nästan !

Grejen är att han kan tycka och tänka samma saker som dig och hålla med massor och ÄNDÅ vilja göra slut och gå vidare. För att göra slut ändå väger tyngre för honom. 

Glöm inte bort att det faktiskt finns en anledning att han vill göra slut. Han har sett och förstått saker och kommit till en punkt där han inte vill mer. Ni har ju haft det sämre under en lång tid och det har sina anledningar. 

Och nej jag är ledsen,  han vill inte mer. Han ser inte något ni i framtiden. Han har ju klart och tydligt sagt nej. Han kan däremot vilja vara vän med dig och därför vilja göra avslut så snällt som möjligt så att ni ändå kan ha en vänskaplig relation för att underlätta för era familjer och vänner. 
  • Anonym (M)

Mer sex så kanske han tänker om, har du provat det?

• Anonym (Ledsen)

Vi hade kanske inte sex men  lika ofta som förut men hade det. bara mindre samt om vi etc va på semester. Samt vi bråkade aldrig nästan, hade alltid intressanta ämnen att prata om och hade rent sagt alltid kul ihop i varandras sällskap.  Samt vi va alltid kärleksfull så som att vi höll alltid handen ute, pussades jämt, gosade, spoonade osv. Vi hade det bra. 

• Anonym (Ledsen)

Samt i panik sen årsdagen så försökte jag ha sex med honom och då kände han som att jag försöker ha sex pågrund av panik av att försöka rädda förhållandet och att jag gör det ej av rätt anledning med att etc vara kåt. Utan att jag försöker använda mer min kropp för att han ska stanna kvar.

• Anonym (Ledsen)

Samt i panik sen årsdagen så försökte jag ha sex med honom och då kände han som att jag försöker ha sex pågrund av panik av att försöka rädda förhållandet och att jag gör det ej av rätt anledning med att etc vara kåt. Utan att jag försöker använda mer min kropp för att han ska stanna kvar.

• molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 19:11:19 följande:

Varför gör du så mot dig själv?
    Jag förstår att det gör ont. Men försök förstå att han har gjort slut.
    Och det finns en anledning till det.
    Jag tycker du ska ta den här tiden till att försöka hitta tillbaka till dig själv du också.
    För din egen skull.
  • Anonym (Rövhatt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 19:11:19 följande:

Och han hade ju rätt eller hur? 
    Du måste försöka acceptera att han har bestämt sig.  Ju mer du gör saker i desperation ju mindre kommer han vilja ha något med dig att göra. 
    Gör inte så här mot dig själv och honom. 
  • Anonym (XXX)

Du får nog räkna med att det är slut. Att prata om att "ta en paus och sedan kanske det blir vi igen" är bara ett sätt att dämpa slaget. Och att han kollar i dejtingappar betyder ju att han söker någon annan, som har något som inte du har. Det får man leva med. Det är i alla fall bättre att det här hände nu än efter att ni skaffat barn (utgår från att ni inte har barn eftersom du inte skrev något om det). Sorg går över. Och nu är ju du också fri att hitta någon skojigare!

• Lynx123

Superjobbigt för dig men tyvärr tror jag inte att han vill fortsätta, snarare att han försöker dämpa fallet och slippa scener. Hur ont det än gör så behöver du satsa på dig själv och ditt eget liv. Det kommer fler killar...det viktigaste är att du först står på egna ben innan du inleder något nytt.

• Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-12 19:09:45 följande:

Vi hade kanske inte sex men  lika ofta som förut men hade det. bara mindre samt om vi etc va på semester. Samt vi bråkade aldrig nästan, hade alltid intressanta ämnen att prata om och hade rent sagt alltid kul ihop i varandras sällskap.  Samt vi va alltid kärleksfull så som att vi höll alltid handen ute, pussades jämt, gosade, spoonade osv. Vi hade det bra. 

Mer sex som sagt. Han tycker att erat förhållande har för lite sex, det är min gissning.
Svar på tråden Vill han kanske ha mig eller vad