• Anonym (Ledsen)

Vill han kanske ha mig eller vad

Hej!

Känner att jag behöver lätta på mitt hjärta här och få samtidigt, förhoppningsvis, råd eller höra om andra har varit med om något liknande. 

För två dagar sedan så gjorde min f,d sambo/pojkvän slut med mig efter 8 år tillsammans. Jag är 28 år och han är 37 år gammal. 

Generellt så har vi alltid haft en kul förhållande och ett kärleksfullt. Dock sista 2 åren så har vi haft lite tuffare men visat fortfarande kärlek och uppskattning till varandra. Men att vi hade till exempel inte sex och vi orkade inte göra saker ihop efter sena pass på jobben men är ha myskvällar hemma. 

Iallafall.  För cirka någon vecka sen på vår 8 årsdag tillsammans, så upptäckte jag  när jag kom hem från jobbet vid ett tillfälle på kvällen att han hade en dejting app. Jag konfronterar honom och han förnekar i början men förstår att jag fattar. Han berättar då att han är osäker på hans känslor och mår dåligt inombords.  Och har ångest och känner sig så förvirrad i sitt 

• Svar på tråden Vill han kanske ha mig eller vad
  • Anonym (Ledsen)

*I sitt liv. Han berättar också att han älskar mig men vet ej vad han vill eller ha i framtiden. 
    Jag bönar och ber att han ej ska lämna mig och vi går dagar med att undvika samtalet. 
    Tills i förrgår då han tar action med att göra slut med mig och förklarar att han för det för att han mår så dåligt inombords och måste göra detta för våran skull för annars kommer han aldrig kunna veta vad han behöver för att ej vara så förvirrad.
    Och säger att han vill ha en paus. 
    Dock han menar att hans paus är att vi ska flytta ifrån varandra och ha möjligheten att dejta andra om vi vill det eftersom vi är officiellt "singlar" nu. Han vet hur mycket jag älskar honom och vill fortfarande ha kvar honom. Och jag har sagt till honom att jag kan ge honom en paus för att han ska hitta själv igen men att vi ska ej träffa andra då. Han säger emot.  

Och nu är då min fråga.. 
    Han säger att vi måste ha ett avstånd och göra saker på egen hand för att han ska kunna bearbeta. För han erkänner att han har någon typ av depression och mörka tankar. Han säger också han gör detta för våran skull för att kanske en dag i framtiden så kanske detta kan räddas oss genom att "hitta tillbaka" till hur vi var dom första åren. Vilket då ger mig hopp att han vill ha mig fortfarande men han säger då nej och att han ej vet. 
    Hur hade ni tänkt om er partner behöver tid för han mår dåligt och vill klippa alla band men säger endå att ni kanske hittar tillbaka till varandra en dag. Om nu det händer. Men att vi får fortfarande träffa andra.

För jag är helt förvirrad och förtvivlad.

• Anonym (Ledsen)

Han skriver till exempel såna här saker till mig som får mig undra så mycket:
    "Jo, Jag förstår ! Och jag med ! 

Inte sovit nästan !

Jag har också mycket jag vill säga som jag inte vill säga ÄN iaf? 
    För jag vill se om det stämmer efter vi tar lite mer distans." 

Liksom det känns som han både vill/tro på oss men endå måste göra detta för att må bättre.  Det gör så ont. 
  • Anonym (Ledsen)

Vi hade kanske inte sex men  lika ofta som förut men hade det. bara mindre samt om vi etc va på semester. Samt vi bråkade aldrig nästan, hade alltid intressanta ämnen att prata om och hade rent sagt alltid kul ihop i varandras sällskap.  Samt vi va alltid kärleksfull så som att vi höll alltid handen ute, pussades jämt, gosade, spoonade osv. Vi hade det bra. 

• Anonym (Ledsen)

Samt i panik sen årsdagen så försökte jag ha sex med honom och då kände han som att jag försöker ha sex pågrund av panik av att försöka rädda förhållandet och att jag gör det ej av rätt anledning med att etc vara kåt. Utan att jag försöker använda mer min kropp för att han ska stanna kvar.

• Anonym (Ledsen)

Samt i panik sen årsdagen så försökte jag ha sex med honom och då kände han som att jag försöker ha sex pågrund av panik av att försöka rädda förhållandet och att jag gör det ej av rätt anledning med att etc vara kåt. Utan att jag försöker använda mer min kropp för att han ska stanna kvar.

Svar på tråden Vill han kanske ha mig eller vad