Inlägg från: Nattisvallie |Visa alla inlägg
  • Nattisvallie

Hjälp!!!

Jag har en liten fråga till er där ute.
    jag hade min mens 24/10 till 31/10.
    jag hade ?avbrutet samlag ? både den 2:a 3:e 4:e och 5:e NOVEMBER, alltså ungefär en vecka efter mensen.
    den 5:e november fick jag typiska ägglossningsvärkar man kan få, tog ett ägglossningstest och Jajjemen?
    Det var positivt?
    den 10:e November var jag på gynakuten där dom kunde se att min vänstra äggstock börjat producera progesteron och dom såg även en liten ?prick? i livmodern? men gravtest visar så svagt så det syns knappt något. När ska jag ta ett test för att kunna se? Har min mens beräknad nu den 21/11

• Svar på tråden Hjälp!!!
  • Nattisvallie

Ursäkta alla skumma frågetecken med, måste varit emojisarna jag la till som istället blev frågetecken hahaha! Hoppas detta går att läsa ändå?

• Nattisvallie

tack snälla! Grejen är den att jag var på sjukhuset igår kväll pga smärtor, dom tog då blodprov som visade negativ, trots att jag hade plussat på stickan. Jag är otroligt förvirrad? 
    Hur kan det komma sig att ett blodprov som vad jag har fattat det som är väldigt pålitliga visar negativt? Kan det vara för tidigt? 

• Nattisvallie

Jag plussade den 9:e konstigt nog.. Plussade positivt på ägglossningstest den 5:e dvs 5 dagar ungefär efter mensen, enligt min menskalender ska jag egentligen ha ägglossning den 8:e, så är otroligt förvirrad 

• Nattisvallie

Jag plussade positivt för ägglossning den 5:e november, plussade för graviditet den 9:e så jo det stämmer faktiskt. Undrar mer vara om det är möjligt?

MEN enligt min Fitbit app så skulle jag EGENTLIGEN haft ägglossning den 8:e november. Nu hade jag ägglossning den 5:e istället?

• Nattisvallie

Månaden innan tror jag inte då jag inte ens hade sex den månaden? Men jag förstår din teori :) 

• Nattisvallie

Jag hade temp höjning med :) 
    ja men får se vad som sker. Är det någon som
    vet när man kan testa för att vara säker? Samma dag som mensen? 4 dagar innan? 

• Nattisvallie

Glömde lägga till att när jag var på gynakuten den 10:e så fick gyn syn på denhär lilla saken, men om det fäster och när det fäster, får man väl se antar jag 🤷🏼?♀️ enligt gynläkare fick jag höra idag att inget HCG över huvudtaget produceras fullt ut så man kan se på ett gravtest förens det FÄSTER sig 
Svar på tråden Hjälp!!!