• Nattisvallie

    Hjälp!!!

    Jag har en liten fråga till er där ute.
    jag hade min mens 24/10 till 31/10.
    jag hade ?avbrutet samlag ? både den 2:a 3:e 4:e och 5:e NOVEMBER, alltså ungefär en vecka efter mensen.
    den 5:e november fick jag typiska ägglossningsvärkar man kan få, tog ett ägglossningstest och Jajjemen?
    Det var positivt?
    den 10:e November var jag på gynakuten där dom kunde se att min vänstra äggstock börjat producera progesteron och dom såg även en liten ?prick? i livmodern? men gravtest visar så svagt så det syns knappt något. När ska jag ta ett test för att kunna se? Har min mens beräknad nu den 21/11

  • Svar på tråden Hjälp!!!
  • Nattisvallie

    Ursäkta alla skumma frågetecken med, måste varit emojisarna jag la till som istället blev frågetecken hahaha! Hoppas detta går att läsa ändå?

  • Ememem

    Nånstans mellan 10-12 dagar efter äl brukar många kunna få ganska tydliga resultat. Så mitten på nästa vecka.

  • Maymom

    Ja nu på torsdag är du gissningsvis äl+10 och kan då få korrekt resultat. 

  • Nattisvallie

    tack snälla! Grejen är den att jag var på sjukhuset igår kväll pga smärtor, dom tog då blodprov som visade negativ, trots att jag hade plussat på stickan. Jag är otroligt förvirrad? 
    Hur kan det komma sig att ett blodprov som vad jag har fattat det som är väldigt pålitliga visar negativt? Kan det vara för tidigt? 

  • Maymom
    Nattisvallie skrev 2023-11-13 06:35:32 följande:

    tack snälla! Grejen är den att jag var på sjukhuset igår kväll pga smärtor, dom tog då blodprov som visade negativ, trots att jag hade plussat på stickan. Jag är otroligt förvirrad? 
    Hur kan det komma sig att ett blodprov som vad jag har fattat det som är väldigt pålitliga visar negativt? Kan det vara för tidigt? 


    Låter snarare som att det inte fäst ordentligt då. när plussade du? Du är väl bara ÄL+8 typ? Borde inte ha kunnat plussat redan, jag gissar på spökstreck.
    Om du hade fått plus så hade det synts på blodprovet att du haft hcg.
  • Nattisvallie

    Jag plussade den 9:e konstigt nog.. Plussade positivt på ägglossningstest den 5:e dvs 5 dagar ungefär efter mensen, enligt min menskalender ska jag egentligen ha ägglossning den 8:e, så är otroligt förvirrad 

  • Maymom
    Nattisvallie skrev 2023-11-13 07:31:32 följande:

    Jag plussade den 9:e konstigt nog.. Plussade positivt på ägglossningstest den 5:e dvs 5 dagar ungefär efter mensen, enligt min menskalender ska jag egentligen ha ägglossning den 8:e, så är otroligt förvirrad 


    Den 9e kan du inte ha plussat om du hade ÄL den 6e.
    idag är du då ÄL+7 vilket även det inte brukar synas på testen. Vänta 4 dar och ta ett test då, eller vänta och se om mensen kommer.
  • Nattisvallie

    Jag plussade positivt för ägglossning den 5:e november, plussade för graviditet den 9:e så jo det stämmer faktiskt. Undrar mer vara om det är möjligt?

    MEN enligt min Fitbit app så skulle jag EGENTLIGEN haft ägglossning den 8:e november. Nu hade jag ägglossning den 5:e istället?

  • Ememem
    Nattisvallie skrev 2023-11-13 17:23:28 följande:

    Jag plussade positivt för ägglossning den 5:e november, plussade för graviditet den 9:e så jo det stämmer faktiskt. Undrar mer vara om det är möjligt?

    MEN enligt min Fitbit app så skulle jag EGENTLIGEN haft ägglossning den 8:e november. Nu hade jag ägglossning den 5:e istället?


    Men det är fysiskt OMÖJLIGT att plussa fyra dagar efter ägglossning. Ägget hinner inte ens ner till livmodern på den tiden, och innan ägget fäst bildas inget hcg vilket är det som testen känner av.

    Antingen var testet ett falskt positivt, vad var det för test? Eller så var din ägglossning tidigare, men utifrån när du hade mens så är det osannolikt att den var tidigare. 
Svar på tråden Hjälp!!!