Inlägg från: Magical |Visa alla inlägg
  • Magical

Skitsnack på jobb

Jen7301 skrev 2023-11-12 22:29:54 följande:

Herregud så empatilöst att skriva så. Läste du vad jag skrev. Jag skrev inte ålder för tyckte inte det spelade någon roll. Jag tar mitt ansvar och jag tog både semester och semester utan lön och sjukanmälde mig när jag mådde dåligt. Familjen GÅR ALLTID FÖRST oavsett och jag är ju inte ute efter att sätta mina kollegor i skiten avsiktligt. Inte jag som är problemet, så taskigt att skriva så. Du känner inte mig. 

Jag tror att ålder på barn spelar roll för chef och arbetskamrater, det tror jag du innerst inne inser. 

Men du har fått konstruktivt tips redan; att prata med chefen. Om det känns jobbigt så boka in tex skyddsombudet till samtalet också. Varje arbetsplats har skyddsombud och du har all rätt att ta stöd från denne om du vill. Ta då upp i samtalet att det känns jobbigt, att du vet det finns skitsnack, att du vill känna att det fungerar bättre på arbetsplatsen men att du behöver hjälp i hur det här ska hanteras. 

Är din dotter så sjuk att hon tex behöver vårdas i hemmet, kanske du behöver ta tjänstledigt helt?
    Är hon inte så sjuk så förväntas hon som själv är vuxen, ta hand om sig själv, ordna med sina egna vårdkontakter och ev stöd hon kan behöva. 
Svar på tråden Skitsnack på jobb