Skitsnack på jobb
Hej jag jobbar som förskollärare på en ganska stor förskola. Jag har haft det tufft hemma med min yngsta dotter som har kronisk bihåleinflammation och har haft smärtor i snart 6 månader och är deprimerad pga av det. Jag har stöttat henne jättemycket och hon bor hemma hos mig och min sambo för tillfälle. Jag mår dåligt pga att hon är sjuk och har varit hemma från jobb ganska mycket pga att vi varit på akuten och läkare flera gånger innan de äntligen hittade vad som felade henne. Det har resulterat i att kollegor har snackat skit bakom min rygg istället för att stötta mig och fråga hur jag mår osv. för de vet orsaken. Det blev inte bättre av att min chef skulle göra om ändringar på min arbetsplats och flytta runt folk så vissa fick byta avdelning och jag var en av dem. Det resulterade i att jag mådde ännu sämre eftersom jag fick lämna mina kollegor som jag jobbat så länge med och vi trivdes och hade roligt ihop. De jag jobbar med nu har jag inget gemensamt med alls. Jag funderar på att lägga ett brev i personalrummet och beskriva hur jag känner och att det inte är ett Oki beteende det som mina ?kollegor? gör. Jag tycker det är jobbigt att ta det muntligt för då börjar jag säkert gråta. Är det en dum ide, skulle gärna vilja ha lite råd. Tack på förhand/
Jenny