Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Sambon är otrogen igen...

Förstår om det är kaos inom dej. Oavsett hur du väljer att agera kommer det du tagit del avför alltid förändra din framtid. 

Du kan välja att stanna kvar och låtsas som ingenting och vänta på att bli förnedrad och trampad på några år till. Kanske är hon bekväm och väljer att stanna kvar även sen barnen flyttat ut, men kom ihåg. Det här är var du får. Det här är hur resten av ditt liv kommer att se ut. Tro mej, hon kommer inte ändras. Det kommer komma nya män.

Eller kan du ta kommandot över ditt liv. Fundera på om det är så här du vill ha ditt liv. Du skyddar inte barnen genom att stanna kvar. Dom märker när det är fel och mår inte bra av det.  Tro mej, jag har varit i din situation med tonåriga barn. Dom går inte på de vuxnas charader hur bra man än spelar. Lång historia kort: Jag var som du och förnedrade mej och gjorde allt för att hålla ihop familjen. Förstod inte hur jag ens skulle överleva utan honom. Var livrädd för hur det skulle skada barnen. Jag blundade. Sen valde han att lämna. När det passade honom. Och barnen, som då var mellan 13 och 17 år tog det förvånansvärt bra. 

Mitt råd. Gör inte om mitt misstag. Börja redan nu att planera utifrån dej själv. Vänta inte på att hon ska ta Någon sorts beslut. Ska du  krossas se till att det är du som bestämmer över det. Ställ upp dej i bostadskö om du inte redan står där. Ta kontakt med en terapeut för att få hjälp med att reda ut dina känslor. Gör det i din takt, men agera och håll i taktpinnen själv. Fundera på om du ska gå eller stanna  och i så fall hur länge du vill stanna. 

Och sist men inte minst: Kolla in forumet på skilsmässa.se Där finns en massa kloka personer som är eller har varit i din situation som man kan stöta och blöta med. Dom hjälpte mej att överleva.

Svar på tråden Sambon är otrogen igen...