Sambon är otrogen igen...
Då var det dags, 6 år sen sist men jag är 100% säker på att min sambo gömmer något för mig.
Lite bakgrund. Lever svensson-liv, 2 tonårsbarn, villa, vovve, volvo(Toyota) För 6 år sedan kom jag på min sambo med att umgås med en annan, nära man. De höll tät kontakt, ringde och smsade till varann. De gick även promenader ihop. Allt utan vetskap för mig. hon ändrade kontakter på hans nummer till en kollegas namn och smsade med sin jobbtelefon. Hon tog även bort smsen. Jag konfronterade tillslut mannen och det slutade med att vi 3 satt hemma hos oss och han erkände känslor men inget hade hänt. Det värsta är att min sambo tillät och var ok med det. Uppmärksamhetsbehov tror jag. Jag jobbade på annan ort och dagpendlade 50min enkel resa varje dag, tidiga mornar, sena eftermiddagar.
Nu, 6 år senare är det dags igen. Nu senaste veckan har en tränarkollega öppnat upp sig om att han har känslor för min sambo och det samtalet(fråga mig inte hur jag hört) var allt annat än roligt. Där ska han berättat, och min sambo bekräftar att hon inte skickat fel signaler men att hon inte orkar gå igenom det som hände för 6 år sedan. Hon säger även att hon "får stå sitt kast" för det liv hon valt med mig och hon hade nog valt annorlunda om vi inte fått barn, helt ok och förståeligt. Det som gör mig så otroligt sårad är att hon berättar att hon inte ser hur man lever ihop om 2-3. 5 år. Livet förändras och hon tror inte vi kommer leva ihop när barnen flyttat ut, vi har inget gemensamt säger hon. Nej det har vi inte men vi har pratat massor om hur vårt liv ska vara efter barnen flugit ut. Vi ser fram emot det, ihop. Det har hon själv sagt. Är det en ren lögn?
Nu sitter hon och smsar med honom rätt frekvent och raderar smsen direkt. Jag ser rörelsen med fingret.
Jag har inte på bar gärning tagit henne men jag ser ju sms-historiken på vårt gemensamma abonnemang. Även det långa samtalet på över 30min.
Hon avslutade med att säga att hon inte har några problem med de små flörtanden dom har med varann på träningarna och en lite för lång kram skadar ju inte.
Jag är förstörd. Jag har inte ens pallat mig ur det svek hon stod för, för 6 år sen, så går hon och gör detta. Jag orkar verkligen inte mer! Hur gör jag?! Vill bara slå killen på käften och säga vad han kan förstöra....om han skulle bli nöjd med det resultatet....