Anonym (Orolig och Ångest) skrev 2023-11-10 16:56:11 följande:
Problemet är ju att mitt liv kretsar runt henne. Våra vänner är gemensamma och jag vet inte riktigt vad jag skulle göra utan henne. Jag vill ju leva det liv vi båda pratat om och drömmer om. Varför kan hon inte bara berätta vad hon vill? Varför ska det vara kört bara för att vi är olika? Jag vet att träning är en stor del av hennes liv. Jag har tränat men med covid för 4 år sen tappade jag all energi med träning. Jag vill verkligen få detta att fungera.
Men det kommer du inte att få. Hon har visat hur hon är och vad hon vill. Varför tror du att hon kommer att ändra sig?
Det ni pratat om förr gäller inte längre. Det handlar inte om att ni är olika utan att hon har tröttnat på dig. Vad hon vill? Hon vill ha en ny man/nya män, som just för att de är nya är mer spännande än den gamle snälle mannen.
Detta är nog felet som många gör, de låter livet kretsa kring partnern och blir alldeles ställda när det tar slut. Och det kommer det att göra. Även om du låter dig trampas på som en dörrmatta (hon kommer bara att förakta dig), så är hon inställd på att bryta upp.
Det är nog bra att börja träna igen. Inte för att vinna tillbaka henne (det är kört) utan för att vinna någon annan och bättre.
Jag tycker din sambo verkar rätt empati- och respektlös. Tänk tillbaka, har du sett tecken på detta tidigare?