Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Abort i v. 13

Hej, 
    Detta är ditt val och tyvärr kan ingen fatta detta beslut åt dig och låt heller inte någon göra det eller påverka dig. 

Jag gjorde abort för ca 1 månad sedan då var jag 12 veckor och jag ångrar det så jag spricker. Hade haft bebislängtan länge men när det plötsligt kom oplanerat  så fick jag panik och folk runt omkring mig ville att jag skulle göra abort det var det mest logiska. Jag var inte mig själv i och med hormonerna men önskar nu i efterhand att någon försökt stoppa mig. 

Jag trodde att det var rätt beslut för mig men det var inte det om jag kunde få en ända önskan skulle det vara att få tillbaka just den graviditeten. 

Gör det som känns bäst för dig försök att lyssna på vad just du vill och strunta i vad andra runt omkring dig tycker och tänker. Det är ditt liv och din kropp lyssna på dig själv.  

• Anonym (Anonym)

Tack! 🙏🏻💕

Jag gjorde en kirurgisk abort och det kan man tydligen göra fram till vecka 12. jag fick komplikationer som följd rester som låg kvar som blev en infektion så blev inlagd på sjukhus. Jag tror att det var mer jobbigt psykiskt än fysiskt då jag ångrade mig. I övrigt så blödde jag lite och hade som lättare mensvärk. 

Nu är detta ovanligt jag var en av de som hade otur,
    jag rekommenderar den medicinska men detta blir nog ändå ditt ända alternativ. 
    Den medicinska blir mer naturligt för kroppen då kroppen uppfattar det som ett missfall vilket gör att kroppen återhämtar sig snabbare även fast man blöder längre. Jag har hört att det kan göra väldigt ont men idag får man så bra hjälp med smärtstillande. Då du är i vecka 13 så kommer detta att ske på sjukhus och du kommer har kompetent personal omkring dig som hjälper dig. 

Om du väljer att göra det skulle jag rekommendera dig att gå in med inställningen att det kommer att göra ont så att du inte blir förvånad. Men våra kroppar är otroliga, smärtan klarar du men den är inge rolig. Sen kan det variera från person till person.

Oavsett vad du väljer så kommer det att gå bra. 

Svar på tråden Abort i v. 13