Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-14 12:33:14 följande:
Förstår att du känner dig dum. Manga som vill bli gravida och så de som blir pga skarv mm.
Omöjligt att veta hur du kommer att må efter abort. Beror ju lite på hur övertygad du är om att det är bästa lösningen. Hur kan det komma sig att du hann gå 13 v innan du kom på att du var gravid?
Det verkar som en del kvinnor gör abort på typ lunchrasten och bryr sig inte ett dugg och en del är jävligt knäckta. MVC har ju kurator som träffar inför aborten. Där går du tänka igenom om du ska genomföra det eller fortsätta graviditeten.
Du säger att din kille vill behålla. Är ni ett etablerat par? Vad är det som gör att du tvekar? När är det rätt plats i livet för dig att skaffa barn? Blir det ens rätt tid?
Oavsett vad du beslutat då kommer det att vara emotionellt. Men du ska vara säker så kommer det att gå bra. Lycka till!
Tack till er som tog er tiden att svara. Jag har inte insett jag var gravid för jag har fått min mens som vanligt, mått bra, inte haft ömma bröst osv. Det var för en 2v sen jag började må illa och tog då ett test, vilket var positivt. Bokade tid hos MVC då vi först diskuterade hur vi skulle göra och blev inklämd på ett ultraljud då jag inte haft några symptom.
Jag är inte orolig över att bli psykiskt knäckt, beslutet känns självklart men är den fysiska upplevelsen jag är mest orolig för, har inte hög smärttröskel?
Vi är ett par men har bara träffats ett par månader, vi bor ej ihop heller och jag vill inte bli sambo riktigt än då jag för ett år sen lämnade en sådan och inte är redo att flytta ihop med någon.
Ekonomiskt har jag inte möjlighet att ha ett barn, bara om jag flyttar ihop med pappan och det känns som fel anledning att flytta ihop också..