Inlägg från: Anonym (Trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trötter)

Bråk

Det låter som att ni kommit in i en ond spiral. Du blir arg för allt vilket troligtvis grundar sig i att du behöver närhet och bekräftelse. Han å andra sidan har en flickvän/sambo som verkar irritera sig på allt han gör. Nu spekulerar jag endast men jag skulle tro att hans ovilja till närhet ligger i era bråk, för vem vill krama och gosa med någon som alltid är arg på en? Inte jag iaf.

Så försök att bryta spiralen. Kommunicera vad du vill och vad du förväntar dig. Sätt er ner när ni har tid, där ni fokuserar på att inte börja bråka och tjafsa eller lägga skuld på varandra. Säg vad du vill ha, inte vad han inte ger. Och be om ursäkt. 

"Jag ber om ursäkt för att jag har varit arg och vresig på sista tiden. Jag känner att bristen på sömn har tagit hårt på mig och jag känner mig extra känslig just nu. Jag känner att jag just nu behöver lite extra närhet och bekräftelse från dig. Hur känner du?"

Betona att det är dina känslor och försök att inte fokusera på hans brister eller tillkortakommanden. 

Lycka till. Småbarnsåren är tuffa, jag vet. Det gäller att kommunicera, stötta och avlasta varandra.

Svar på tråden Bråk