• USA111

Hur många advenskalendrar tänker du ha

Så många som möjligt vill jag ha som när man var barn. 

• Svar på tråden Hur många advenskalendrar tänker du ha
  • Nandez
    USA111 skrev 2023-11-13 15:17:32 följande:

Önskar det fanns pusheen kalender och köp ej pringels den är skit. du får bara 4 smaker ggr 6 st

Okej
  • 19Richie88

Varsin till kidsen såklart..
    Och ingen till mig själv.

Kanske tar jag med en till päronen eller syrran osv.
    Men inga fler så. 5st totalt då.

• Auditanne

Två stycken numera. En till min grannkatt med lite gött kattgodis i och en lite lyxigare variant till mamma med olika Baileyspraliner som jag ska beställa online. 

Hade en tredje, lite enklare, chokladkalender som jag fick av min väninna i tidig gåva men denna bände jag isär och åt upp alla chokladbitarna när jag kom hem på kvällen. Så kan det gå. 

• Eurydike
    Auditanne skrev 2023-11-14 22:20:34 följande:

Två stycken numera. En till min grannkatt med lite gött kattgodis i och en lite lyxigare variant till mamma med olika Baileyspraliner som jag ska beställa online. 

Hade en tredje, lite enklare, chokladkalender som jag fick av min väninna i tidig gåva men denna bände jag isär och åt upp alla chokladbitarna när jag kom hem på kvällen. Så kan det gå. 

Slå inte in dem så du råkar ge fel kalender till fel person/katt bara! 😅 Den till din mamma låter väldigt god 😋

Det där är en klassiker! De borde vara lite mer inbrottssäkra 🤔
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-11-14 22:28:28 följande:
    Slå inte in dem så du råkar ge fel kalender till fel person/katt bara! 😅 Den till din mamma låter väldigt god 😋

Det där är en klassiker! De borde vara lite mer inbrottssäkra 🤔
    Hehe! Nä då, jag har redan föreslagit Baileyskalendern för modern min så hon är allt förberedd. Kattkalendern är nog mest för min egen skull tror jag. Får öppna luckan och se min kattkompis glad och exalterad igen. Hon får godis av mig och jag stjäl x antal kramar av henne i retur Solig

Baileyskalendern går att beställa från nätshoppen Coopers Candy om någon ville veta. 

Ja, det är lite lustigt att man vid en ärbar ålder på 40+ ännu beter sig lika obetänksamt glupskt med en chokladkalender som när man var liten snorig dagisunge Tungan ute 

Gottegris 4 life!
  • Nandez

Funderar på en Trissadventskalender (Hade en förra året)

• Eurydike
    Auditanne skrev 2023-11-14 22:43:14 följande:
    Hehe! Nä då, jag har redan föreslagit Baileyskalendern för modern min så hon är allt förberedd. Kattkalendern är nog mest för min egen skull tror jag. Får öppna luckan och se min kattkompis glad och exalterad igen. Hon får godis av mig och jag stjäl x antal kramar av henne i retur Solig

Baileyskalendern går att beställa från nätshoppen Coopers Candy om någon ville veta. 

Ja, det är lite lustigt att man vid en ärbar ålder på 40+ ännu beter sig lika obetänksamt glupskt med en chokladkalender som när man var liten snorig dagisunge Tungan ute 

Gottegris 4 life!
    Mysigt med kramar i retur! Hoppas hon får någon julklapp också 🐱

Aha! Då vet vi/jag var man ska leta om man vill hitta en sådan kalender!

Just choklad är så svårt att stå emot 😋 Min kalender lever också farligt, men om den råkar stryka med så kommer jag köpa en ny. Allra helst skulle jag vilja ha julkalendern min mamma gjorde när jag var liten. Min mamma har många dåliga sidor, men hon var en mästare på att göra julkalendrar. Hon hängde upp en tyggran med 24 olika små paket, gånger fyra! Tänk bara att slå in alla paketen 😮
  • Eurydike
    Nandez skrev 2023-11-17 18:48:25 följande:

Funderar på en Trissadventskalender (Hade en förra året)

Det låter nästan för spännande! 😅 Men kul om man vinner, såklart 🍀
  • Nandez
    Eurydike skrev 2023-11-18 22:05:50 följande:
    Det låter nästan för spännande! 😅 Men kul om man vinner, såklart 🍀
    Det finns två olika, en för 70 och en för 150 kronor. Spännande är detGlad

Vann lite småsummor förra åretGlad 
Svar på tråden Hur många advenskalendrar tänker du ha