Vad är min läggning?
Du kanske är asexuell?
Du kanske är asexuell?
Det är inte så att jag måste känna något djupt eller känslomässigt för en man för att kunna tända till. Jag kan ta hem en främling för sex om han bara är attraktiv utseendemässigt(+får inte bete sig illa eller säga nåt avtändande) men det är inte de flesta män för mig. De flesta män är fula, tycker jag. Och som sagt bland kvinnor är de attraktiva ännu ovanligare.(enligt min personliga smak)
A-sexuell låter också fel för mig, för jag är verkligen intresserad av att ha sex.
Så du är kanske bara kräsen då? ;)
Du har ju attraherats av män säger du, så det är inte fel alls att kalla dig hetero. Man behöver faktiskt inte vara kåt på många - en enda räcker, Om du sen är bi får du väl fundera på.
Jaha Anja kan nu vara bisexuell fast du nyss frågade är hon inte homosexuell?
Jag har ingen aning vad det skulle vara för sexuell, man vet för lite. Om kvinnan gillar män och kvinnor så är hon väl bisexuell även om hon varit med bara en man i 15 år. OM. Men det gör ju inte jag, gillar män och kvinnor, utan enbart ett ynka fåtal.
Om jag tex hittar en man jag tänder på som heter tex Martin så är jag väl martinsexuell och inte heterosexuell. För jag gillar knappt några män
Fast du blev ju intresserad av Martin, och han är man. Då är du heterosexuell (eller bi, om du nu har attraherats av en eller flera kvinnor). Jag förstår inte varför du hakar upp dig på så mycket på kvantiteten, det är fullkomligt irrelevant för sexuell läggning.
Jag skulle fö tro att de flesta kvinnor inte tänder på alla män, eller ens makoriteten av dem.
Om jag säger såhär då, generellt så gillar jag inte män, utan de jag gillar sexuellt hör till undantagen. Vad säger du då?
Att du fortfarande tänder på åtminstone en man. Den vanliga beskrivningen är då heterosexuell. Men känner du att hetero inte är rätt beskrivning på dig, så är det så klart du som avgör.
Det finns så klart alternativet pansexuell också, då man främst tänder på en person och inte kön. Det kanske är bättre? Det brukar ingå att man också, åtminstone teoretiskt, kan tända på transpeesoner också och andra icke-binära. Du har inte skrivit något om det vad jag har sett.
Alternativt finns demisexuell som först låter som att du passar in på. Då tänder man inte på omedelbara saker som utseende, lukt, uppförande utan man måste ha etablerat ett känslomässigt band till personen. Det är en del av asexualitersspektrat och skulle kunna förklara varför du känner attraktion till så få. Men jag har för mig att du skrev att du kan bli omedelbart attraherad, det är bara det att det händer sällan. Är det så?