Hur ska jag kunna acceptera hans barn?
Hej!
Känner igen mig så väl! Jag har en "hårdare" syn på uppfostran och mina barn hjälper till hemma, och kräver inte betalt för att hjälpa till med disk eller gräsklippning för de vet att i ett hushåll så hjälps man åt. Min sambos barn tycker att det är fullt rimligt att om man ska hjälpa till med diskmaskinen så ska det swishas först och sen är det inte alls säkert att maskinen är urplockad i alla fall. De ringer varje dag när de är hos mamman för att få pengar och skjuts. Även där är vi helt olika. Jag och min exman har alltid varit vänner men vi sköter oss på varsitt håll, min vecka så sköter jag barnen, hans vecka så sköter han, och barnen har som alltid vetat att det är så. Detta kan reta gallfeber på mig men jag håller det inombords för jag visste när vi flyttade ihop att vi är helt olika på detta plan även om vi är väldigt mycket lika på annat, och mina barn och hans barn går ändå bra ihop, och jag har förklarat för mina barn att jag inte kommer att swisha dem för att de gör normala saker hemma, men om min sambo väljer att swisha sina barn så får det stå för honom.
Ibland när jag känner att det har varit för mycket samma vecka så kan jag säga till min sambo att jag just håller på att spricka att jag tycker att hans sätt att uppfostra är väldigt slött, vi kan bli lite ovänner en kort stund men jag säger att jag liksom bara måste få ösa ur mig lite. För i slutändan så älskar jag min familj och ungarna är väldigt glada och ger en massa kärlek även om det kostar mycket energi ibland. Ett mellanting mellan vår uppfostran kanske hade varit det bästa men man är ju som man är, han som han är och jag som jag är. Och älskar man varandra så går det bra ändå, och jag har då väldigt bra kontakt med hans barn ändå, finns ju många andra egenskaper än just hur mycket man hjälper till hemma.
Lycka till!