Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Hur ska jag kunna acceptera hans barn?

Känner och tänker som du TS. Säger inget till min man men stör mig enormt när hans vuxna dotter ska skjutsas hit och ditt, när hon tigger pengar fast hon har eget jobb, när hon ska låna vår bil som hon aldrig tankar osv.

Det stör mig enormt att hon ska komma hit med jämna mellanrum och då helst sitta och prata gamla minnen med min man, minnen från när hon var 7 och hennes föräldrar fortfarande var tillsammans. 

När hon var yngre terroriserade hon gärna var och varannan dag på sin mammavecka genom att komma hit och hämta saker hon glömt, eller låna saker som aldrig kom tilllbaka. Eller smsa sent på natten, en vardag när vi skulle upp och jobba. 

Hon bor inte här men beter sig som att hon gör det. Hennes gamla rum ska vara orört, hon river i kylkpet bäst hon vill, klampar in med nyckel hur som helst. Vi ska snart flytta och då kommer hon aldrig få en nyckel. 

Så absolut kan man störa sig. Jag pratar med min man om sakfrågor, men det känslomässig, hur mycket jag stör mig och ogillar henne säger jag inte. Skulle såra min man och jag förstår ju att han vill ställa upp för henne, men jag vill se henne så lite som möjligt.

Svar på tråden Hur ska jag kunna acceptera hans barn?