Inlägg från: Anonym (Lågt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lågt)

Hur ska jag kunna acceptera hans barn?

Ja drt är onormalt. När man blir ihop med någon som har barn så fattar man väl att de är föräldrar på heltid även om barnen inte alltid bor hos dom. att barn vill komma och hälsa på och ha kontakt även på den andra förälderns veckor är väl ett tecken på att de trivs med sin förälder och på sunt föräldraskap (att man kan böja reglerna).
    saker som mobil och övningskörning är normala grejer för föräldrar att ställa upp med om de har råd.

Du låter extremt ego och borde inte bo ihop med någon som har barn sedan innan om du inte kan anpassa dig och ät av attityden att dina barn är bättre på alla sätt och vis.

• Anonym (Lågt)
    Anonym (Bonus) skrev 2023-11-05 12:49:47 följande:
    Ja det kan vara så! Hur gör man för att inte utstråla denna negativa syn på dem? Jag vet att många härinne skriver att de också har problem med andras barn, så jag är långt ifrån ensam. Men jag skulle vilja veta hur man beter sig för att inte "se" deras defekter? Hur gör andra bonusmammor för att det ska funka bättre, även om barnen är som mina bonusbarn, dvs saknar helt social kompetens och vägrar prata? De pratar inte med andra vuxna heller när vi sitter med släktingar eller vänner vid matbordet.
    Man flyttar inte ihop förrän man sett att man kan fungera ihop som en bonusfamilj. Eller pratade dom med dig innan och slutade sen? Varför inte vara vara särbo i några år.

tycker också det låter som du utstrålar elaka styvmamman.
  • Anonym (Lågt)
    Anonym (M) skrev 2023-11-06 00:00:52 följande:

Hej,
    Jag känner precis som du så du är inte ensam. Känner också som du att många totalt utan erfarenhet kommer med rejäla moralkakor. Jag har vänner som känner precis likadant också så det är nog inte ovanligt. 

jag har tyvärr inga tips att ge utan vi har valt att dela upp och så mycket som möjligt när hans barn är där -
    båda sena tonåren och ena egentligen vuxen. Vi är också överens om att när de gått ut gymnasiet så får de inte bo kvar här utan då får de i så fall bo hos sin mamma som bor mer centralt och inte heller delar hus med någon ny partner. Om det inte blir så kommer jag kräva ut min halva av huset och köpa eget boende. Kommer inte dela boende och finansiera vuxna människor. Där går min absoluta gräns och utan mina pengar kan de inte behålla huset. 

varför tror du att det är personer utan erfarenhet?
    kanske vi bara har olika syn på livet med nya partners och är försiktiga med att hoppa in i gemensamt boende när det finns barn med i bilden. Ska det göras så ska det verkligen klicka med barnen och alla parter behöver gilla varandra ordentligt. Tonårsbarn kan vara påfrestande nog i en kärnfamilj, klart att det kan bli ännu jobbigare i en bonusfamilj om inte alla medlemmar redan skapat ordentliga band med varandra.

det är rätt egoistiskt att forcera fram ett samboskap med någon utan omfamna barnen som kommer på köpet.
  • Anonym (Lågt)
    Anonym (M) skrev 2023-11-06 08:25:18 följande:
    Jag har inte forcerat fram något samboskap. Och att omfamna alla barnen oavsett hur det fungerar när de blir tonåringar låter som någon utan erfarenhet av att bo med någon annans barn. Har du egen erfarenhet av detta?
    Ja faktiskt, både som vuxen med barn och bonusbarn och när jag var barn och hade två bonusfamiljer.

men kanske det är lättare och se barnen och välja sin attityd, när man själv också varit en bonus?
Svar på tråden Hur ska jag kunna acceptera hans barn?