• Anonym (Maria)

Vår situation är så udda! Eller?

Anonym (Rosie) skrev 2023-11-07 16:58:04 följande:
    Vem säger att de ska bli ovänner och bråka? Snarare borde TS börja inse sitt eget värde och inte låta sig bli trampad på. Det är varken att bli ovän eller bråka med exet.

Separationen är ju inte över. De bor ju fortfarande ihop. Det är helt rimligt att TS sätter gränser och kräver respekt, oavsett vad som hänt tidigare. 
    Jag har försökt förklara det i inlägg 149.

Jag vet inte vad du menar att TS ska göra då, rent konkret, som inte innebär bråk, fientlighet, aggressioner, eller liknande.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-11-07 17:52:51 följande:
    Bara för att man tycker att TS borde stå upp för sig själv, och inte låta sig bli helt jäkla överkörd, så betyder inte det att vi vill att dom ska bli ovänner eller börja bråka!

Förstår inte hur ni som tycker att TS man inte gjort något större fel, ser likhetstecken mellan att inte låta sig bli trampad på och bråk?

Hon dansar bara efter HANS pipa, tassar på tå och verkar rädd för att säga något fel, så att han inte ska vilja ha henne sen--när förhållandet med den nya tar slut..
    och har 0 självrespekt..

Han å andra sidan låter som om han inte har NÅGON respekt för varken henne barnen eller deras långa förhållande..

Ett juste sätt efter så lång tid tillsammans hade varit att avsluta det gamla förhållandet innan han började inleda ett nytt..

Men eftersom karln verkar så jäkla rädd för att vara ensam så var han tvungen att skaffa en ny först, iNNAN han avslutade det gamla förhållandet....
    Så det behöver inte innebära bråk, ok, så hur menar du ska hon stå upp för sig själv, rent konkret, utan att det riskerar att inleda bråk eller bidrar till att de blir ovänner? Och varför ? TS känner sin man, hon känner sig själv, och nu anser hon uppenbarligen att hon har mest att vinna på sin egen approach. Tydligen till mångas förtret

Sen har jag aldrig sagt att jag tycker TS man inte gjort något fel, så dina fantasier om mig kan du behålla för dig själv.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Brbf) skrev 2023-11-07 18:50:51 följande:

Du tolkar ju in att vi menar det när vi säger att hon bör säga ifrån och stå på sig.

Hon har all rätt att vara arg, skrika och gråta åt det den mannen sysslar med ändå, i vilket fall om hon skulle vilja det. Det är inget fel i att bråka i detta fallet. Med all rätt kan hon få göra det och han borde inte bli arg tillbaka för det. Nu har hon inte reagerat så men hon har rätt till det, om hon hade velat det.

Det är bara mänskligt att ha känslor och verkligen efter så lång tid. Att bara slå undan sina egna känslor och sitt eget värde är då inte bra. Det är att slå sönder sig själv. 

Så du medger alltså till slut att det är att bråka, och det tycker du är OK. Precis vad jag menade
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Brbf) skrev 2023-11-07 18:47:52 följande:
    Nej men han kan ju också vänta med att ligga med en ny. Bestämma sig. Det är att vara vänner. Han bryr ju sig inte ett skit om hennes, barnets eller hans nya tjejs känslor. 
    Det har jag inte sagt emot. Jag diskuterade TS handlande, inte hans.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Brbf) skrev 2023-11-07 18:50:51 följande:

Det är bara mänskligt att ha känslor och verkligen efter så lång tid. Att bara slå undan sina egna känslor och sitt eget värde är då inte bra. Det är att slå sönder sig själv. 

Vilka känslor slår TS undan? Du får ju skilja på hennes känslor och vilka känslor som just du hade haft i den situationen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-11-07 19:24:07 följande:
    Du har inte haft så många förhållande va?

Eller har du alltid låtit karlar trampa på dig..

Man kan faktiskt se till att bli respekterad utan att börja bråka - givetvis!

Herregud..att man ens ska behöva förklara att stå upp för sig själv inte är detsamma som att bråka..

Fantasi och fantasi--varför försvarar ni hans vidriga beteende då, om ni tycker att han gjort fel? Nej för att ni inte tycker det, eller för att ni själva är singlar eller dörmattor.
    Du har alltså inget konkret svar på min fråga om vad du menar att TS ska göra.

Jag försvarar inte hans beteende, jag har mest diskuterat TS beteende, inte hans.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-07 19:58:46 följande:
    Tex hade hon kunnat säga att han får fortsätta träffa kollegan när separationen är färdig av respekt för deras 25 år gamla relation.  Isället för som nu när hon uppmuntrat honom  att träffa kollegan som vän direkt efter hånglet. 
    Men det där är ju förbi redan. Det jag frågade i det du citerar är vad TS ska göra NU?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-11-07 20:25:08 följande:
    Jo jag har ett konkret svar på hur TS skulle kunna göra..Det jag skrev i mitt första inlägg..

Om hon tycker att det är helt ok att han håller på med någon annan ett tag (för det är inte så vanligt att ett förhållande som började med otrohet ens kommer hålla)

I vilket fall så borde han om han verkligen brydde sig om TS, säga åt henne att "du borde också träffa någon ny man och ligga med" eller tycka att det var helt ok om TS föreslog det..

Jag har frågat TS om han har sagt något om att han är helt ok med det, men inte fått något svar..Så jag tolkar det som att han är en egoist som är nöjd bara han får lite nytt ligg under en period..

För han är väl inte så jäkla dum att han tror att det kommer hålla med den nya..just därför han vill ha sin gamla fru på lut..Och smörar, snackar och ljuger så han tror sig själv..
    Om du menar ditt första inlägg till mig så skriver du ju bara stå upp för sig själv och inte bli överkörd, men vad innebär det för dig att TS ska göra rent konkret? Jag har frågat dig flera gånger om det nu men du svarar inte på det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-07 22:17:11 följande:
    Ja men har träffar ju fortfarande kollegan fast de inte ens har hunnit flytta isär. Går iväg och träffar dne nya mitt under näsan på ts. Vad är det du inte fattar? Det hon ska göra NU är helt enkelt att säga att han borde ha större respekt för henne efter 25 år och inte träffa kollegan förrän de flyttat isär och ordnat upp allt.
    De har ju bestämt att det är slut mellan dem. Och TS bestämmer väl inte över honom, hur ska hon få honom att lyda? TS verkar inte ha något intresse heller av att förbjuda dem att ses, eller ser det på det sättet som du gör om respekt, så vad skulle vara vitsen med det?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-11-07 22:59:13 följande:
    Nej jag menar  att jag skrev det i mitt första inlägg överhuvudtaget i den här tråden..

Hur man står upp för sig själv är väl inte så svårt att förstå? 

Men ok..Man är tydlig med var ens gränser går, så att man INTE blir sårad..
    Man accepterar inte att ens man träffar andra tjejer...för att klura ut vad han vill göra..
    Man säger åt mannen på en gång att om du fortsätter träffa den där tjejen du kysste  så kan du flytta hem till henne nu..
    Man tillåter inte mannen fortsätta bete som ett svin eller som en martyr.genom att inte tycka synd om fanskapet.. (samma om det gällde en kvinna som betedde sig så omoget såklart)

Jag är ingen expert på otrogna män för ingen har betett sig på det viset, men jag vet hur jag själv är och att jag vet att jag inte hade accepterar män som beter sig så illa mot mig som TS tillåtit hennes man att göra..

Skulle min man göra något likanande så hade jag sagt att han gärna kunde ta den andra tjejen, för jag skulle totalt ha tappat både attraktionen och respekten för honom på 1 minut.
    Och om han fortsätter men inte flyttar hem till henne då, som du säger? Vad gör du då? Min fråga var hur du menar att man ska stå upp för sig själv utan att starta något bråk.

Och det där är ju inte TS gränser, utan dina, tråden handlar inte om dig, så vad ska TS göra för att stå upp för sig själv? Dina gränser är ju inte relevanta då.
Svar på tråden Vår situation är så udda! Eller?