Anonym (Lisa) skrev 2023-11-07 23:43:59 följande:
Du kan ju inte dra alla som varit ihop så länge över en kam!Ser du dig som en expert på det området eller..
Jag har varit tillsammans med min man sen 98--det är väl 25år nu..
men inte sjutton skulle jag hålla på och mjäka med min man som TS om han hade hållit på med en annan tjej..
Han hade fått bestämma sig på en gång..inom en minut..om han ville fortsätta vara gift med mig eller inte..utan bråk, utan drama--jag hade varit iskall..För det är oförlåtligt enligt mig, speciellt om man varit tillsammans i över 20 år..
Och nej alla vill inte ha sina ex som "bästa kompis"..eller ens kompis sen..hur länge man än varit tillsammans..Iaf inte om man haft ett normalt sk förhållande där man inte ser sig som enbart kompisar, eller som bror och syster.
Jag har redan (precis som dom flesta) mina vänner och mina systrar som bästa kompisar mycket hellre istället..
Nej vi är inte alla lika, våra relationer är olika. Du säger att du skull blivit iskall men det blev inte TS, det är väl bevis nog
Det finns gott om relationer där man fortsätter vara vänner efter en separation, känner personligen till flera par som fortsatt har en vänskapsrelation.
Om det är oförlåtligt eller ej är nog högst personligt och efter hur jag förstår vad TS skrivit så har hon väl inte förlåtit honom.
Det är verkligen inte ovanligt att man efter 20 år har ner av en vänskaps relation än en kärleksrelation. Det är bara att gratulera dig att ni lyckats hålla liv i romantiken och erotiken, det är inte alla förunnat.
Nej, jag är ingen expert men jag har under många år arbetat med människor i kris.
Jag kan inte förstå varför du och andra går på TS när hon söker stöd. Om man anser sig inte kunna ge stöd kan man väl låta bli att skriva i tråden. Varför ska hon kritiseras?
De som försöker sätta sig in i hennes situation får samma kritik. FL är inget forum man kan gå till för att få stöd.