Ser att det enligt min mening finns några konstiga inlägg i tråden. Orkar inte läsa allt, utan väljer att enbart svara TS/trådstarten:
Om det är som du säger att du redan behärskar teorin
och
jag helt enkelt måste ta tag i körandet nu på allvar.
Tänker mig då ett upplägg med minst 3-4 körlektioner/vecka + eget körande med anhörig varje dag.
Under det upplägget anser jag det fullt rimligt att du klarar att ta körkort för automat på en månad, eller högst två månader.
Om du övningskör privat varje dag så krävs det absolut inte fler än 30 körlektioner på körskola för att ta körkort.
Jag skulle i normala fall räkna med 10-15 körlektioner, eller som allra mest 25.
Jag skulle tycka att det är mera rimligt att du tar 4-6 månader på dig och då anser jag att det räcker med en körlektion i veckan, eller en lektion varannan vecka, tills du uppnått omkring 15 - 20 körlektioner. Och att du seriöst övar privat på alla moment däremellan.
Det borde inte bli något problem alls för dig när du har möjlighet övningsköra så väldigt mycket privat.
Det är inte alls ovanligt, även i större städer, att flera har tagit körkort efter 5-10 körlektioner.
Några har tagit ännu färre körlektioner.
Men glöm inte att bilskolorna lever på att sälja körlektioner så vissa av dem kanske har en tendens låta även duktiga elever köra (=köpa och betala) väldigt många körlektioner?
Nu är det länge sedan jag själv tog körkort (5 st körlektioner).
Men alla våra tre barn har tagit körkort i modern tid. Alla med max 10 körlektioner. Vi övade privat alla momenten "enligt skolboken" kanske två-tre gånger i veckan. Inget av barnen höll på längre tid än sex månader.
Alla tre har kört en hel del i Stockholm, en redan den första helgen som den hade sitt nya körkort. Två av dem körde utomlands, inklusive stora städer, den första sommaren.
Med din beskrivning i trådstarten så tycker jag att det skulle vara lämpligt för dig att i lugn och ro ta körkort på 6 månader, att du planerar in 15-20 körlektioner jämnt fördelade under denna tid och i kombination med fokuserad privat övningskörning.
Se till att beställa en tid för uppkörning god tid i förväg på Trafikverket (oavsett vad bilskolan säger...) för ibland kan det vara ganska långa väntetider.