Inlägg från: Anonym (Klippan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klippan)

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Peterheter skrev 2023-11-03 13:44:56 följande:
    Det finns bokstavligt talat parker för kvinnor i Kina där de förgäves letar efter högstatusmän under planerade sammankomster, eftersom inga andra duger åt dem. Det är ett fenomen, men jag har glömt vad det kallas på kinesiska.

Det finns ingen överbefolkning, sluta sprid den myten.
    Nej, jag har själv besökt en sån sammankomst. Det är far och morföräldrarna som håller upp en textssammanfattning på både män och kvinnor där fakta står (ej foto). När någon fyller 25 så anses det vara ofint att vara ogift. Huruvida såna sammankomster faktiskt leder till ett förhållande förtäljer inte historien. Skulle själv inte vilja att min morfar skaffade mig en dejt.
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 14:02:18 följande:
    Om attraktion helt och hållet är biologisk, hur förklarar du då att män gifte sig med småflickor för 1 000 år sedan? Sedan dess har det som bekant hänt en del, och ingen man vid sina sinnes fulla bruk skulle tända på en 12-åring idag.

Du har helt enkelt objektivt fel.
    Inte handlar det om attraktion, men det borde du förstå.
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 14:12:00 följande:
    Man hade sex med småtjejer förr i tiden. Det kan man inte ha om man inte är attraherad. Det är en norm som har ändrats oerhört mycket i väst. I Japan däremot är pedofili inte lika demoniserat som här. Det finns exempel på kända profiler som blivit dömda för barnporrbrott, och det enda de behöver göra är att ursäkta sig, sedan är de tillbaka på sitt vanliga jobb igen som om ingenting hade hänt. Och straffet är böter och inte fängelse. Det beror på att det finns en annan norm i Japan, och inte på biologi.
    Tror du småtjejerna var attraherade av pedofilen?
  • Anonym (Klippan)

Man kan ju fundera en sväng över vad ts menar med att "ingenting kommer att hända" (om inte kvinnor sänker sina krav)

• Anonym (Klippan)
    Anonym (L) skrev 2023-11-03 17:10:06 följande:

Eller så får männen steppa upp så någon bil ha dem!

Jag kan inte heller förstå hur kvinnors fullt rimliga krav skulle kunna sänkas. Tydligen så vill vissa män såsom ts vara den som sätter kriterier för det. För att kvinnor inte förstår bättre? Jag förstår verkligen inte incitamenten för kvinnor?
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 12:13:56 följande:
    Så även kvinnorna behöver steppa upp. När de blir snygga ökar de motivationen hos männen att ge dem det de vill ha.

Finns för många lata män som vill ha snygga kvinnor och är oförstående varför de inte får det.

Finns för många lata kvinnor som vill ha högstatusmän men som är oförstående till varför de inte får det.
    Ingen måste göra någonting. Det är det som är grejen. Tvåsamheten är inget måste.
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 13:35:47 följande:
    Det stämmer. De kan fortsätta att må uselt och kllaga.
    Ja, eller hur. Allt känns så orimligt. Klaga och begära att andra ska anpassa sig runt deras eget problem. Försöka göra det till ett samhällsproblem, allt för att individen själv är oförmögen att göra ansträngningen till att anpassa sig. Känns narcissistiskt, kvinnor "måste" förändra sig för ts skull, ingen förklaring på vilka incitament kvinnor skulle ha, varför skulle det vara fördelaktigt för en kvinna att ha ett förhållande med någon hon finner oattraktiv? 
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 18:05:22 följande:

Jag fattar inte ens frågeställningen. 

?Ingenting kommer att hända om inte kvinnor sänker sina krav. ?

Vad är det som ska hända? 

Det enda en sån här tråd skulle kunna generera är att kvinnor håller sig ännu mer borta från män de uppfattar lite "off" 
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-08 20:02:43 följande:
    Och hur ska dina gener föras vidare?
    Det blir logiskt sett fler män som vill att kvinnor ska sänka sina krav än män som vill att de ska välja andra män, som får föra vidare sina gener
    Har du fått för dig att ditt gnällande kommer att generera att dina gener sprida vidare? Skulle jag dra till med en vild gissning så är "Jacobs" chanser till det ljusår före dina.
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-08 22:30:24 följande:
    Sex och förhållande är lite som ett jobb. 
    Man ska verka bättre än vad man egentligen är. 
    Exempelvis få personer kritiserar sig själva under anställningsintervjuer. 
    Sex och förhållande är inte som en vänskapsrelation 
    Du måste haft många förhållanden. 
  • Anonym (Klippan)
    Kvittning skrev 2023-11-09 14:27:48 följande:
    Det där med att sänka sina krav ser jag inte som en könsfråga utan det är ju generellt. 

En person som önskar ett förhållande men inte lyckas finna någon som vill ha ett förhållande med en behöver antagligen sänka sina krav eller acceptera att vara ensam. Och det gäller ju oavsett om man är man eller kvinna.

Och med att acceptera att vara ensam menar jag då att man inte går runt och blir arg på män/kvinnor utifrån att de inte vill ha ett förhållande. Man har ju själv valt att inte ha ett förhållande framför att sänka kraven vad man kan tänka sig i en partner.
    Ja, eller hur! Det är obegripligt att gnälla över att andra inte matchar ens egna krav. Helt obegripligt. Ha vilka krav du vill, men förvänta dig ingenting av andra. Ganska narcissistiskt, det är inte bara den som existerar i universum och allt ska snurra runt.
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 18:16:48 följande:
    Dejtingmarknaden kan ändras utan det handlar om rättighet till sex. 

Rättighet är något som myndigheterna garanterar. 
    Varför ska den ändras?
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 18:21:30 följande:
    Olika anledningar. 

Det har inte något med rättighet till sex att göra. 
    Det är något många kvinnor säger när de känner sig hotade 
    Av vilka anledningar ska dejting ändras? Och hur ska det ske?
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 18:28:54 följande:
    Kolla igenom ev mina tidigare svar i tråden.
    Jag tänkte mer svara på frågan om det ska kallas rättighet till sex 
    Du spammar så mycket, svårt att veta vad du skriver. Av vilken anledning ska dejting ändras? Och hur ska det gå till?
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 18:40:52 följande:
    Mindre fokus på utseendet. 
    Mindre fokus på att männen ska vara starka 
    Det är dina egna fördomar. Vad är anledningen till att dejting ska förändras? Och hur?
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 19:06:25 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar med fördomar för du frågade vad för förändringar jag ville förändra.
    Vet inte hur. 
    Exempelvis för män som mördar har större chans att få sex än vissa män som kvinnor kan kalla mjuka etc. 
    Och för andra orsaker 
    Varför ska utseende inte vara en faktor vid dejting. Du är ju själv inte beredd att lägra vem som helst? Eller är det enbart för kvinnor den här förändringen ska ske? Du förstår väl att dina sk förändringar inskränker på människors fria vilja.

Du presenterar dessutom fördomar återigen. Jag antar att kvinnor uppfattar dig läskig. (Eller, det skulle vara konstigt om dom inte gjorde det)
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-21 19:57:42 följande:
    Vad hen menade egentligen 
    Jag förstår att det du menar är att kvinnor ska fördelas bland männen och att du förväntar dig kvinnor ska acceptera det.

Vilket är ett helt absurt resonemang. Skärp dig för helvete. Sluta spamma forumet med ditt gnällande, ta hand om din egen skit. Fan, GÖR dig mer attraktiv då, ta något jävla ansvar över dig själv. 
  • Anonym (Klippan)
    nihka skrev 2023-11-22 19:56:31 följande:
    Det finns inget samband mer än att sex aldrig är en rättighet för nån. Här kommer ett förtydligande:

Sex aldrig är en rättighet för nån.
    Jag kanske också ska förtydliga
    -sex är aldrig en rättighet för någon-

Få vård för en sexrelaterad skada innebär inte heller att sex är en rättighet.
  • Anonym (Klippan)
    nihka skrev 2023-11-22 20:39:33 följande:
    Alla har rätt att söka vård för sina skador.
    Ja, eller hur? Är inte förknippat med utövande av en rättighet.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav