Inlägg från: Anonym (Klippan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klippan)

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Tycker inte alls att kvinnor har höga krav, alls.

• Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 11:30:16 följande:
    Det som du radar upp är inte det som kvinnor kräver. Jag pratar jobb, karriär, social status, pengar, bilar, åsikter, mentalitet, nästan allting.

Som vanligt kan kvinnor aldrig se något fel i sig själva, vilket ditt inlägg visar tydligt. När kvinnor mår dåligt är det alltid mäns fel eller samhällets fel. När män mår dåligt är det alltid mannens fel.

Att "veta sitt eget värde" handlar om att samhället satt kvinnor på en piedestal och fått dem att tro att de är ofelbara och bara förtjänar det allra bästa. Det handlar alltså om en samhällsnorm som mynnar ut i vansinneskrav nästan inga män kan uppfylla.
    Vad är anledningen till att kvinnor ska ta Män som de inte finner attraktiva? För att föda barn åt dessa män? För att rädda dom från ensamhet? Vad finns det för incitament för kvinnan här?
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 11:37:32 följande:
    Vad kvinnor finner attraktivt beror på samhällsnormer och trender. Läs gärna vad jag skriver innan du svarar.
    Vad spelar det för roll. Du får ju anpassa dig som alla andra. Folk gör ju t o m medicinska ingrepp på sin egen kropp för att anpassa sig till samhällsnormer.

Var ligger incitamentet för kvinnor i den här dealen om de ska "sänka sina krav"?
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 11:55:50 följande:
    Om vi ändrar samhällsnormerna kommer kvinnorna att ändra sina krav med dem. Precis som att män ändrar sina krav på skönhet om normerna i samhället ändras.
    Hur hade du tänkt ändra samhällsnormerna? Begränsa friheter för kvinnor?
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 11:59:45 följande:
    Att propagera för familjeliv och sluta romantisera singelliv är en bra början.
    Hur skulle det gå till? Är det det du gör menar du?

Tror faktiskt att du är en sån som överskattar din egen attraktionskraft, få nobben av attraktiva kvinnor för att sen skylla ifrån dig.

som sagt, finns massor av förhållanden idag, fler förhållanden än icke-förhållanden.
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:17:07 följande:
    Tror gör man i kyrkan. Jag är en vanlig knegare som ingen vill ha. Jag tjänar inte så mycket pengar, och då spelar det ingen roll om man är snäll och omtänksam. Och miljoner män berättar samma historia på sociala medier.

Sedan kan du också fråga dig:

Vad tillför mannen i ett förhållande ur kvinnans perspektiv?
    Vad tillför kvinnan i ett förhållande ur mannens perspektiv?

Trenden är dock på väg mot att antalet singlar överstiger antalet par.
    Anledningen till att ingen vill ha dig beror naturligtvis att du pålägger kvinnor ansvaret att lösa ditt singelskap. Eller samhället, eller whatever. Du själv anser dig vara ofelbar och skyller allt ifrån dig på kvinnor som enligt dig sätter sig på piedestal.
    duh. uppenbart. Inte en snäll eller omtänksam kille resonerar så. Bara låtsas-snälla killar, kvinnor genomskådar sånt direkt.

Förstår fortfarande inte incitamentet för en kvinna i det här upplägget.
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:28:10 följande:
    Sluta sitt och hitta på saker. Det är otroligt irriterande och förstör diskussionen.
    Vad har jag hittat på?
    Är du samma person som startade incel tråden där du vill införa sexkvoter?
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:30:22 följande:
    Du sitter och tillskriver mig massa saker som jag inte sagt, och som inte stämmer, och sedan börjar du argumentera utifrån dessa fantasier. Kommer inte svara dig mer.
    Du behöver inte svara mig, alls faktiskt. Det här skriver du;
    "Som vanligt kan kvinnor aldrig se något fel i sig själva, vilket ditt inlägg visar tydligt. När kvinnor mår dåligt är det alltid mäns fel eller samhällets fel. När män mår dåligt är det alltid mannens fel.

Att "veta sitt eget värde" handlar om att samhället satt kvinnor på en piedestal och fått dem att tro att de är ofelbara och bara förtjänar det allra bästa. Det handlar alltså om en samhällsnorm som mynnar ut i vansinneskrav nästan inga män kan uppfylla."

Vilket visar att du anser att kvinnor påstår sig vara ofelbara och skyller allt på män och samhället i första stycket. Andra stycket är helt åt skogen också. Kvinnor har "vansinneskrav " "samhället placerar kvinnor på piedestal " (förklarar inte varför samhället tycker att kvinnor ska tjäna mindre iofs)

Det du skriver är ganska föraktfullt mot kvinnor. ingen kvinna kommer att vilja ha dig som partner. Naturligtvis. Beror på helt rimliga krav, såsom att "mannen borde gilla kvinnor " inga "vansinneskrav"
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:49:42 följande:
    Menar du allvar när du frågar om varför kvinnor och män bildar par?

Kom igen nu!

Dagens kvinnor och män som lever tillsamman bestämmer tillsammans hur många barn dom ska ha, Du kan ju också se att det även finns kvinnor som skaffar barn på egen hand eller mot en mans vilja behåller ett barn.
    Men i det stora hela när man lever i hop ett förhållande och vill ha barn bestämmer man tillsammans hur många barn man ska ha.
    Eller trodde du att män i  förhållandena i så mycket större utsträckning vill ha fler barn än kvinnorna? då har du totalt fel.
    Tom att det är vanligare att kvinnan vill skaffa ytterligare ett men att mannen säger nej men man bestämmer tillsammans.
    Eller hur trodde du att det var?
    Männen som vill ha flera stycken barn till men kvinnan säger nej?
    Jag tror faktiskt ts använder barnafödande som en förevändning för att han själv misslyckas med raggningen. Genom att skylla sina misslyckande på kvinnor / samhället så känns det kanske bättre. 
  • Anonym (Klippan)
    Peterheter skrev 2023-11-03 13:39:27 följande:
    Kvinnor är betydligt kräsnare idag, vilket man kan se i statistiken. Jag hittar inte på vad jag känner för (till skillnad från vissa andra här), jag har belägg och statistik.

På vilket sätt är det ologiskt när data visar att födelsetalen ligger under break even i nästan alla världens länder?

Det du säger får kvinnor att framstå som extremt egotrippade varelser som bara bryr sig om sig själva och skiter i mänskligheten.
    Du tror att det är kvinnor som är kräsnare. Varför inte männen? Män verkar mer intresserade av lösa förbindelser, inte skaffa barn osv. Män verkar förvänta sig en fotomodell som flickvän, för de har dom sett på film. Du ser det som att de allra mest attraktiva kvinnorna bara säger nej till dig för att dom är kräsna (med all rätt) de andra kvinnorna syns inte. I din incel tråd så har du själv sagt att du attraheras av 50% av kvinnorna själv.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav