Inlägg från: Anonym (Konstigt kvinnor!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:25:33 följande:
    Va??? vad menar du ens? Vad svamlar du om? Om en man vill ha rättighet till sex så får denna mannen tyvärr hitta nya idéer. en man eller kvinna kommer aldrig få rätt att nyttja en annan människas kropp utan lagligt samtycke
    Då ansåg viljan är det som berättigad handlade om. 
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:22:40 följande:
    Det finns ingen rättighet till sex, du kan inte gå till en myndighet och beställa sex.

hur skulle dejtingmarknaden ändras? Och varför?
    Att dejtingmarknaden kan ändras har inte direkt att göra med rättighet till sex. 
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:27:27 följande:
    läs vad jag skrev. Jag skrev att vissa män TROR att de är berättigade sex. Inte att de faktiskt är. Stor skillnad. Hade dessa män inte trott det hade de förstått vilken korkad idé det är. Som de flesta männen, de flesta männen är normala och vill bara dejta med samtycke
    Det skulle kunna handla om samtycke då också. 
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:27:27 följande:
    läs vad jag skrev. Jag skrev att vissa män TROR att de är berättigade sex. Inte att de faktiskt är. Stor skillnad. Hade dessa män inte trott det hade de förstått vilken korkad idé det är. Som de flesta männen, de flesta männen är normala och vill bara dejta med samtycke
    Och när skulle någon i tråden sagt att man ska inte gå efter något samtycke?
    Att samtycken kan ändras är inte samma sak. 
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:28:43 följande:
    Hur ska den ändras? Utan att vi förlorar våra friheter och rättigheter? jag som kvinna har rätt att säga nej till en dejt. Hur ska marknaden ändras utan att det påverkas?
    Jag svarade det på vad du skrev om rättighet till sex 
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:29:42 följande:
    Hur är det samtycke om en kvinna inte får säga nej?
    Kvinnas nej kan ändras. 
    På samma sätt som en kvinnas ja kan bli ett nej. 
    Anonym (Klippan) skrev 2023-11-21 19:16:26 följande:
    Varför ska utseende inte vara en faktor vid dejting. Du är ju själv inte beredd att lägra vem som helst? Eller är det enbart för kvinnor den här förändringen ska ske? Du förstår väl att dina sk förändringar inskränker på människors fria vilja.

Du presenterar dessutom fördomar återigen. Jag antar att kvinnor uppfattar dig läskig. (Eller, det skulle vara konstigt om dom inte gjorde det)
    Om det nu skulle handla om människors fria val. 
    Varför ifrågasätter du då mig hur du tror syftet är från min sida?
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:32:03 följande:
    hur ska samtycke ändras? Hur ska du få kvinnor att ändra preferenser? Hur ska du få mig att ändra preferenser?
    Hur gick det då till när kvinnor hade andra krav förut än idag? 
    Anonym (Klippan) skrev 2023-11-21 19:16:26 följande:
    Varför ska utseende inte vara en faktor vid dejting. Du är ju själv inte beredd att lägra vem som helst? Eller är det enbart för kvinnor den här förändringen ska ske? Du förstår väl att dina sk förändringar inskränker på människors fria vilja.

Du presenterar dessutom fördomar återigen. Jag antar att kvinnor uppfattar dig läskig. (Eller, det skulle vara konstigt om dom inte gjorde det)
    Då borde det handla om att man inskränker människors fria val när valen har förändrats genom tiderna. 
    Du kan kritisera andras åsikter och val utan du kallar det att man inskränkningar människors fria val. 

Sex och förhållande handlar inte helt om människors fria val då man blir påverkad av vad andra personer väljer och vilka personer som existerar 
    Gurksoppa skrev 2023-11-21 19:33:03 följande:
    Hur ska ett nej bli ja? Varför skulle ett nej bli ja? Vad är kvinnans motivation att ändra nej till ja?
    Kraven har förändrats genom åren utan det handlar om någon våldtäkt 
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav