• Maymom

Gravid eller inte??

Med tanke på att testerna minskar i styrka och digitalt bara visar 1-2 samt dina blödningar så tror jag det lutar åt missfall. Jag tror mer på missfall än utomkvedshavandeskap vilket kan vara anledningen till att gynakuten inte tar emot om de också gör den bedömningen.

Avvakta några dar och ta nytt test, likadant som det du tagit innan så det blir lätt att jämföra. Men får du stark smärta så ring gynakuten direkt.

Lycka till!

• Maymom
    Cissyyy skrev 2023-11-04 13:28:19 följande:

Hej igen alla. Hjärta

Jag blev tvungen åka till gynakuten igår, då jag fick svåra smärtor i nedre delen av magen och illamående och svimfärdig.

Kom in fick lämna blodprov och kissprov.

Graviditetstest: Positivt. Hcg: 16

Ska lämna blodprov (hCG)  igen på måndag, sen ska dom följa upp och ringa mig på tisdagen. Dom kunde återigen inte se något tecken på graviditet eller missfall, allt såg bra och fint ut, inget avvikande. Men dom ska iallafall göra uppföljning på mig vilket känns skönt!  Enligt dom är det lite 50/50, antingen gravid eller missfall gick ej att svara på. För om jag är gravid är jag bara i vecka 1 enligt dom och för tidigt att ens se något..

Nån som varit med om samma?

Låter ju som att de uteslutit utomkvedshavandeskap, vad skönt att de kollar upp en extra gång också när du haft så ont. Hoppas det går bra idag.

• Maymom
    Cissyyy skrev 2023-11-07 08:55:10 följande:
    Tack! Mitt hCG sjunkit till 4. Så va det med det... Rynkar på näsan
    ja då är väl utomkveds helt uteslutet antar jag, så skönt för dig att det inte var det!
    nu får du vila upp dig och ta hand om dig själv. Förstår att det är mycket oro och tankar som gnagt senaste dagarna. Lycka till framåt!
Svar på tråden Gravid eller inte??