Gravid eller inte??
Hej hoppas jag kan få lite mer hjälp och klartecken från gruppen. Då vården inte hjälpt mig alls och bara skickar vidare och inga svar.
Fick min mens 21 oktober, hade sista mensdag 25 oktober. Hade oskyddat 27 oktober (Innan detta inte sex på 2 veckor ca).
I måndags 30 oktober, började jag få blödning från underlivet (röd klar färg) och väldigt ont i nedre delen av magen, symtomen jag fick liknande dom jag hade vid ett tidigare missfall för flera år sedan. Så jag tänkte ta ett test bara för att kolla. Det visade positivt (Se bild 1)
I tisdags hade jag fortfarande samma symtom, men inte lika ont å inte så mycket blödning, bokade tid hos gynekolog som kollade så allt stod rätt till. Hon kunde ej se något konstigt eller se någon graviditet alls. Vi tog ett test tillsammans svagt positivt, hon sa "jag tror inte du är gravid för jag kan ej se något, men eftersom du har ont och lite blödning skulle det KANSKE kunna va utomhavandeskap och du borde ta ett blodprov som visar hCG. Men jag ska på semester 2 veckor så du får ringa din mottagning själv"
Hon lämnade mig livrädd för har googlat om utomhavandeskap...
Onsdag: Ringt runt till olika mottagningar berättar min situation, alla skickar mig vidare. Ingen vill ta emot mig. Höll på å ringde i flera timmar alla bara skickade runt mig å tillbaka. Tillslut kom jag till den mottagning jag var från början och fick en tid till samma gynekolog om 2 veckor för eventuellt blodprov då. Tog ett till test igår (torsdag) Se bild 2, svagt positivt.
Och idag fredag 3/11, tog jag ett digitalt test som också visade positivt. Jag försöker bara förstå, är det ens möjligt att jag kan vara gravid?? Hur vanligt är det att det visar fel?, Och jag tog första testet endast för jag va rädd för missfall igen då symtomen påminde om det, och missfall är en av det värsta sakerna jag gått igenom tidigare. Så jag är bara rädd...