• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Quesswhat

Blir så trött.. testade äl test för första gången sen juni. Prickade in rätt bra. Hade glad gubbe 27/11 så borde ha bim imorgon eller onsdag. Inbillat mig massa symptom så tog ett cb digital imorse och fick inte gravid. Så är väl bara att invänta mens, igen.
    Vad gör ni för att tänka på annat emellan? Känns som jag blivit för besatt av att bli gravid nu och blir bara mer och mer besviken för varje månad som går. Detta var 7e försöket, 2a efter en kemisk. 

• lipa3646
    Lillfia989 skrev 2023-11-11 10:44:00 följande:

Hej! jag är ny här! jag och särbon 30+ har försökt till och från i 1 år snart. 
    Jag har sökt i olika trådar och på nätet om vårat ?problem? men hittar inte många som har samma problematik.
    Min särbo kan inte få utlösning via vaginalt sex och när vi testat andra metoder så får han en blockering eller spärr så han kan inte få utlösning då heller. Han måste vara helt oförberedd för annars får han prestationsångest och då går det inte alls. och på detta har jag oregelbunden mens cykel så jag vet aldrig riktigt när ägglossing eller mens ska komma och han jobbar skift så ibland ses vi inte på flera dagar eftersom vi inte heller bor tsm. Så det är som uppgjort att misslyckas och det gör mig ledsen Gråter Ibland blir de så att vi missar 2-3 ägglossningar för han jobbar nätter och jag kvällar och förstå den eviga väntan på flera månader innan man kan få till de och inte ens då funkar det pga hans problem. Förövrigt är vi så exalterade båda två att bli gravida och vi längtar och pratar om de dagligen Skäms

Jag har BIM 1/12 Glad 

Läste om erat problem, har ni funderat på heminseminering:) finns massa bra info på nätet. jag hoppas ni får till det snart
  • bebissugen91

Quesswhat

Är det första barnet? 
    Jag har lite samma problem, jag har blivit helt besatt. Min Google historik är bara en massa olika forumtrådar, allt från hur gamla folk var när dom blev gravida, hur lång tid det tog, tidiga symtom... har tyvärr inget bra svar på hur man kan tänka på annat. Men jag hoppas att du kan finna lite tröst efter din kemiska, att du vet att spermierna faktiskt når ägget💕

• fancyr
    Syskonförsök skrev 2023-12-11 08:42:34 följande:

Chansen är faktiskt störst att bli gravid om en har sex dagen innan ägglossning än dagen på ägglossning. Självklart kan en ha båda men alltid bra att ha sex dagen för positivt test! :) då finns spermierna där redo när ägget släpps.

Jaha okej, vilken tur då för det hade vi och även dagen dessförinnan :) Så sex idag, dagen efter äl , hur tolkar man det? stor chans? 
  • Cececilia
    fancyr skrev 2023-12-11 10:32:48 följande:
    Jaha okej, vilken tur då för det hade vi och även dagen dessförinnan :) Så sex idag, dagen efter äl , hur tolkar man det? stor chans? 
    Fem dagar innan ÄL till dagen efter ÄL bör man få in mys med jämna mellanrum 😊
    ÄL dagen och dagen innan ÄL är störst chans. Men även dagarna innan eftersom spermierna kan leva upp till fem dagar. Dagen efter kan det också bli befruktat, ägget kan leva upp till 24h efter ÄL :)
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2023-12-11 08:06:42 följande:

Blödning kom igårkväll och tempen ännu lägre idag, så ingen tvekan längre. 7 dagar lång lutealfas och 22 dagar cykel känns sådär. Om min cykel fortsätter såhär kort är nästa bim i månadsskiftet, men blir nog att leta på en januari-tråd. Men tack för stödet och lycka till er andra! Hjärta

Åh så trist! ❤️ Du borde kunna få ta progesterontest för att se om du kan få recept på tillskotts progesteron för att förlänga lutealfasen? 
  • Cececilia
    inezp skrev 2023-12-10 12:17:01 följande:

Plussade som tidigare nämnt i torsdags (ÄL +10) men har i 2 dagar haft sparsam blödning som nu helt har avstannat.. Trots det ökar hcg och fick imorse dessa resultat... 
    Sitter på nålar inför kommande dagar, då jag idag mest troligt är på BIM -1, men nu börjar det nog landa att jag faktiskt, i alla fall just nu, är gravid.... Hjärta

Åh håller tummarna att det stannar hela vägen 😍🙏
  • Cececilia
    Quesswhat skrev 2023-12-11 09:45:07 följande:

Blir så trött.. testade äl test för första gången sen juni. Prickade in rätt bra. Hade glad gubbe 27/11 så borde ha bim imorgon eller onsdag. Inbillat mig massa symptom så tog ett cb digital imorse och fick inte gravid. Så är väl bara att invänta mens, igen.
    Vad gör ni för att tänka på annat emellan? Känns som jag blivit för besatt av att bli gravid nu och blir bara mer och mer besviken för varje månad som går. Detta var 7e försöket, 2a efter en kemisk. 

Det är supersvårt att inte tänka på det hela! När man fått mensen tillräckligt många gånger blir man lite mer avtubbad och räknar mer eller mindre med mensen. Men man får göra sitt bästa att fortsätta hoppas att det kan hända tillslut. Det går att slå tärningen många gånger utan att bli en sexa men till slut så händer det 🙏❤️
  • Ovissheten
    Cececilia skrev 2023-12-11 11:10:12 följande:
    Åh så trist! ❤️ Du borde kunna få ta progesterontest för att se om du kan få recept på tillskotts progesteron för att förlänga lutealfasen? 
    Ja men jag är osäker på om man får det när man fortfarande ammar lite? Håller på att försöka sluta nu och förhoppningsvis går det bättre under julledigheten. Efter det, om problemet finns kvar, ska jag görs det. Men tror jag ska boka ett privat prov innan bara för att se. 
  • Ovissheten

Tar bort mig och lägger upp listan igen. 

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - SaSeLa, 2:a barnet med en ny partner, försökt i 5,5 år.
    3/12 - Rooiboste, 2:a barnet, 7:e försöket.
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    4/12 - Gloover, 1:a barnet, 1:a försöket efter mf, totalt försök nummer 7
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    10/12 - Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöket 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi född 99, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    15/12 - Iriss, 1 barnet, 8 försöket efter MF
    15/12- gbg mamma, 3barnet 37 år. Försök 1
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11.
    17/12 - Smurffia, 1:a barnet, 9 försöket. 
    18/12- hejkoala, 3:e barnet, 3:e försöket 
    18-20/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket
    20/12 - Cececilia 1a, försökt många gånger i 2år 21/12-Anonym01082121,2:a barnet,7försöket
    22/12 - Tussilago4, 1:a barnet, 1år3månader. 
    24/12 - Piirho89, 1:a barnet, 2:a försöket
    24/12 - bebissugen91 - 1a barnet, 4e försöket
    26/12 - MacbookPro, 1 barnet, 9e försöket
    26/12 - fancyr , 3e barnet, 1a försöket 
    26/12 - barnlängtan89, 2 barnet, slutat räkna
    28/12 - DromlivetiHD, 3e barnet, 3e försöket
    29/12- Constanza, 4e barnet, 4e försöket
    29/12 - Bär, 3:e barnet, 8:e försöket efter MF
    30/12 - Pannkakssmet, 1a barnet, 1a försöket efter ofostrig grav
    31/12 - Gloover. 1:a barnet, 2:a försöket efter missfall, totalt försök nr 8
Svar på tråden Bim december 2023